Mario Illien potwierdził, że jego firma zgłosiła do FIA chęć wzięcia udziału w przetargu na dostawy alternatywnego, niezależnego silnika F1 od sezonu 2017.
Składy ekip F1 na sezon 2016 w zasadzie zostały już rozstrzygnięte jednak w stawce cały czas brakuje jeszcze kilku ważnych rozstrzygnięć między innymi co do silników z jakich niektóre zespoły będą korzystały w przyszłym roku.
Szefowa zespołu Saubera w jedynym z wywiadów zasugerowała, że zespół Ferrari wkrótce może ponownie wykorzystać swoje prawo weta. Tym razem w stosunku do pomysłu stworzenia alternatywnego silnika F1.
Tor Circuit de Barcelona-Catalunya oficjalnie potwierdził, że w przyszłym roku będzie na wyłączność organizował przedsezonowe testy Formuły 1.
Alexander Wurz wykluczył możliwość zastania szefem zespołu Manor. Ekipa pod właścicielską ręką Stephena Fitzpatricka przechodzi gruntowną reorganizację.
Max Verstappen tym razem zdradził, że jego manewry wyprzedzania podczas Grand Prix Brazylii były zainspirowane manewrami Kimiego Raikkonena, który w 2012 roku, jeżdżąc dla Lotusa, rywalizował z Michaelem Schumacherem.
Kevin Magnussen, który w tym roku definitywnie rozstał się z zespołem McLarena liczy, że otrzyma szansę powrotu do F1 być może już w sezonie 2017.
Felipe Massa, który po swoim domowym wyścigu został wykluczony z jego wyników za nieregulaminowe parametry ogumienia na starcie w jego bolidzie, w pełni poparł decyzję zespołu o apelacji.
Jak się okazało silnik Renault zamontowany w bolidzie Daniela Ricciardo podczas GP Brazylii, za co Australijczyk został ukarany przesunięciem o 10 pozycji na starcie wyścigu, posiadał tylko część planowanych przez Renault poprawek.
Zespół Mercedesa mimo zapewniania sobie tytułów mistrzowskich w obu klasyfikacjach podczas wczorajszego, relatywnie spokojnego wyścigu nie zdecydował się na odrobinę ekstrawagancji i nie zaryzykował odmiennych strategii dla swoich kierowców, tak jak na przykład uczynił to zespół Ferrari.
Brazylijczyk Felipe Nasr ostatecznie nie zdołał włączyć się do walki o punkty przed własną publicznością. Był jednak pod wrażeniem wsparcia, jakie zapewnili mu fani.
Williams dzięki piątej pozycji Valtteriego Bottasa przypieczętował trzecie miejsce w tabeli konstruktorów. Jednak ambicje Fina sięgają znacznie dalej.
Felipe Massa tegorocznego GP Brazylii nie zaliczy do udanych. Brazylijczyk na swoim domowym torze przez cały weekend nie potrafił uwolnić potencjału drzemiącego w jego bolidzie, częściowo zrzucając winę na parametry ciśnienia jakie Pirelli zaleciło dla swoich produktów na tor Interlagos.
Sebastian Vettel w swojej po wyścigowej wypowiedzi wydaje się jakby zapomniał o tym iż przed nim jeszcze jeden wyścig w tym sezonie. Niemiec skusił się na krótkie podsumowanie udanego, pierwszego sezonu z Ferrari. Jak przystało na czterokrotnego mistrza świta, który w Red Bullu seryjnie poprawiał wszelkie rekordy F1,także i w tym roku zdołał zapisać się w historii F1, a w zasadzie Ferrari, jako kierowca który w swoim pierwszym sezonie startów dla Scuderii stawał najwięcej razy na podium. Vettel zwrócił także uwagę, że w Brazylii jego ekipa, do jadących pełną parą kierowców Mercedesa, straciła relatywnie mało czasu, co dobrze wróży na przyszły sezon. Kimi Raikkonen w zasadzie tradycyjnie w tym roku na Interlagos finiszował na czwartej pozycji.
Zarówno Daniił Kwiat, jak i Daniel Ricciardo napotkali w trakcie wyścigu na sytuacje, które ograniczyły im możliwość nawiązania rywalizacji z czołówką. Rosjanin opuszcza Brazylię z 6 punktami.
Kierowcy zespołu McLarena po raz kolejny podkreślają, że ich bolid w zakrętach radzi sobie już całkiem dobrze, a największy deficyt osiągów odczuwają na prostych startowych, co spowodowane jest niedostatecznie sprawnym i mocnym układem napędowym Hondy. Liczą jednak na duży postęp w sezonie 2016.
Lewis Hamilton po raz drugi z rzędu musiał uznać wyższość Nico Rosberga, który dzisiaj sięgnął po swoją drugą wygraną w Brazylii i pokrzyżował tym samym plany Brytyjczyka, który bardzo chciał po raz pierwszy wygrać na torze Interlagos. Trzykrotny mistrz świata po dzisiejszym wyścigu stwierdził, że ekipie Mercedesa przydałoby się odrobinę ekstrawagancji i różnorodności w dobieraniu strategii dla swoich kierowców. Brytyjczyk przyznał, że nie mógł na torze wyprzedzić Rosberga dlatego zastanawiał się czy nie można byłoby spróbować wyprzedzić go poprzez zmianę strategii.
W obozie Toro Rosso po Grand Prix Brazylii panują mieszane uczucia. Max Verstappen mimo iż zdobył tylko 1 punkt za dziesiątą lokatę, dzisiaj przysporzył sobie z pewnością kilku nowych fanów. Holender po raz kolejny pokazał się ze świetnej strony, podczas gdy Carlos Sainz miał problemy techniczne, które w zasadzie uniemożliwiły mu wystartowanie do wyścigu.
Szósta lokata Nico Hulkenberga na mecie GP Brazylii sprawiła, że ekipa na jedną eliminację przed końcem mistrzostw świata może cieszyć się ze zdobycia piątej pozycji w klasyfikacji konstruktorów. Sergio Perez nie miał dzisiaj najlepszego wyścigu, jednak jego weekend od początku nie układał się najlepiej.
Niewiele brakowało a obaj kierowcy Lotusa zdobyliby punkty w GP Brazylii. Romain Grosjean metę wyścigu przekroczył na 9 pozycji, podczas gdy Pastor Maldonado w końcówce wyścigu przegrał rywalizację o 10 miejsce z jadącym na bardziej świeżych i bardziej miękkich oponach Maxem Verstappenem.
Nico Rosberg wygrywając po raz drugi z rzędu GP Brazylii, na torze Interlagos zapewnił sobie również tytuł wicemistrzowski. Na podium dzisiejszego wyścigu wskoczyli także Lewis Hamilton i Sebastian Vettel.
Kolejność startowa do dzisiejszego wyścigu o Grand Prix Brazylii na skutek kar nałożonych na kierowców ulegnie drobnej zmianie w stosunku do wczorajszych wyników sesji kwalifikacyjnej.
W przyszłym roku Formuła 1 pierwszy raz wystartuje w Azerbejdżanie. Pod nazwą GP Europy zostanie zorganizowany wyścig w Baku. Brytyjski dziennikarz Ted Kravitz pokazał, jak wąski będzie uliczny tor...
Marcus Ericsson namawia Formułę 1 na Grand Prix w którymś z krajów skandynawskich, choć jednocześnie przyznaje, że są małe szanse na realizację tego pomysłu. F1 już ścigała się w Skandynawii,...
Dochody kierowców są jednym z najciekawszych pozawyścigowych tematów dla fanów Formuły 1. Paddock Magazine już teraz podał swoje zestawienie "szacunkowych" zarobków zawodników w sezonie 2016.
Ciekawie rozstrzygnął się pierwszy wyścig finałowej rundy indyjskiej serii jednomiejscowych bolidów MRF Challenge w Formule 2000. Na torze w Madrasie na podium stanęli razem potomkowie trzech...
Zeszłego roku sędziowie w Formule 1 nałożyli przeszło 100 kar na kierowców, policzył blog F1 Fanatic. Próg ów został przekroczony pierwszy raz. Kar jest coraz więcej mimo, że od dłuższego czasu...
Williams wziął za cel na nowy sezon Formuły 1 nie tylko gonienie Mercedesa i Ferrari, ale też obronienie się przed Red Bullem. Zespół z Grove ubiegłego roku powtórzył 3.
Nico Hulkenberg oznajmił, że jest szczęśliwy w Force India i nie próbuje za wszelką cenę przejść do topowego zespołu Formuły 1. Zobacz także: Bottas nie jest sfiksowany na punkcie Ferrari ...
Honda nie zdołała wyeliminować awarii w swoim hybrydowym silniku V6 turbo w Formule 1 zmianami wprowadzonymi do niego na sezon 2016, twierdzi francuski magazyn Auto Hebdo.
Szanse Kevina Magnussena na zastąpienie Pastora Maldonado w składzie Renault na sezon 2016 Formuły 1 radykalnie wzrosły i powrót Duńczyka do wyścigów Grand Prix jest już niemal przesądzony.
Zespół Toro Rosso spodziewa się zdążyć przygotować nowy bolid Formuły 1 na pierwsze testy przed sezonem 2016, mimo opóźnień spowodowanych zamieszaniem z dostawcą silników. Zobacz także: Nowy bolid...