...pierwszy raz się poddałem.
Przy wymianie żarówki.
Poszedł przedni prawy kierunek. Chciałem po ciemku wymienić na podjeździe. Włączyłem światło spod domu, reflektor z garażu... i po pół godzinie się poddałem, wycofałem z podjazdu, wyjechałem drugim autem, wjechałem do garażu i dopiero wymieniłem.
Inżynierów BMW należy zapytać, po damski wuj trzeba wyjąć cały przedni reflektor, żeby wymienić żarówkę kierunkowskazu :D Za to ja się przynajmniej nie pytam, po co mi dwie przedłużki do grzechotki... teraz już wiem.
--
Ludzie mawiają o nim, że wygląda jak prosię trzy razy ogłuszane... ale to dlatego, że studiował. (B.Hrabal "Bambini di Praga 1947")
Mój samochód ma coraz bliżej końca swojego żywotu niż świetności. Powoli rozglądam się za jakimś złomowiskiem na które będę mógł spokojnie odstawić swój samochód. Na pewno nie będzie to dla mnie łatwa sprawa ponieważ z tym samochodem wiążą się miłe wspomnienia. W końcu to mój pierwszy samochód. Dużo jest załatwiania papierków podczas takiego złomowania??
Bylo kto najpredzej zapieprza, Berlin-Warszawa, Antwerpia-Warszawa i jakies inne dwa miasta oddalone o 750 km i trzy godziny jazdy. Supermanow bylo mnogo.
No to ja rzucam pytanie, ktory z Was jechal non-stop bez odpoczynku najdluzej?
Ja 22 godziny, ktory ma wiekszego siusiaka?
proszę o pomoc
Dodano: 22.10.2015 9:09 | 789 odsłon | 0 komentarzy
Mam nowe autko (moje pierwsze) i w instrukcji pisze, że na pierwszym biegu moge jechać do 20 km. Ale do pracy mam 12 km i nie osiągam tych 20 km. Myślałem że będę w pracy szybciej niż PKS, ale autobus mnie wyprzedza, a ja jadę i jadę. Silnik strasznie glośno pracuje i ciągle włacza się coś, że temperatura za wysoka, a na dworze zimno. Co mam robić, to auto jest chyba zepsute. Składać reklamację czy nie? Są jakieś auta, co na pierwszym biegu jadą do 12 km?
Sam zaczynasz zasmiecac forum.
Widze ze jest w jakims watku nowy wpis.
Otwieram, czekam bo mam wolny computer, i z nowego wpisu dowiaduje sie ze jakas firma to gowno, o czym wiedzialem jak te gowno sie samo zareklamowalo, a po raz drugi i trzeci dowiaduje sie o tym od ciebie.
Zaloz moze jakis watek motoryzacyjny to ozywisz te zacne forum zamiast go dobijac.
Nigdy nie miałem auta, którym przejechałem 100.000 km dlatego zwracam się z prośbą o pomoc co robić w takim przypadku.
Czy może :
- otworzyć butelkę szampana, wypić i jechać dalej
- zjechać na pobocze, wystawić auto na sprzedaż.
- może kompleksowy przegląd auta z dodatkowym woskiem i myciem podwozia?
- o zakupie nowego nie wspominam, bo to logiczne. Auto 6-letnie z przebiegiem powyżej 100tys. km i nie spełniające normy Euro 6 to szrot. Więc myślę, że może kupie jakiegoś VW z silnikiem diesla, bo cos mi się obiło o uszy, że VW ma bardzo dobre wyniki na testach.
- jest jeszcze opcja zwrócenia się do PiS lub PO żeby w ramach obietnic wyborczych dorzucili jeszcze jakąś ulgę dla tych co mają auta z przebiegiem pow. 100tys. km.
Czekam na "poważne" rady, bo nie każdemu się zdarza mieć takie problemy jak ja.
taka różnica by była w czasie przejazdu zakładając odległość 750km pokonywaną ze średnią przelotową 175km/h albo 125km/h
4h15m przelotu
albo 6h jazdy.
ja większych odległości dziennie nie robię i jeżdżę tylko wycieczkowo nie-biznesowo, więc w sumie to aż tak bardzo mi się nie spieszy. może opłaci się zwolnić...
tylko jadąc szybciej jest co robić i mniej się nudzi...
--
Intelektualny Zbawca Ciemnych Mas
#8249;^#8250;_#8249;[•_•]#8250;_#8249;^#8250;
czy można, w sensie prawidłowego, bez narażania na zwiększone ryzyko zepsucia, tak używać wajchy automatu na wzniesieniach? małych wzniesieniach? góreczkach, zjazdach? gdy czuję odpuszczając pedał hamulca, że samochód zjeżdża i się zaczepia o jakiś element w skrzyni i dopiero stop?
--
Intelektualny Zbawca Ciemnych Mas
#8249;^#8250;_#8249;[•_•]#8250;_#8249;^#8250;
Czy mogę zastosować wyższy wskaźnik nośności opon?
Wszędzie przestrzegają przed niższym, ale nie znalazłem informacji czy może być wyższy.
Obawiam się, że opona z wyższym wskaźnikiem będzie twardsza, a każda przesada źle wpływa na przyczepność.
Samochód to i tak twardy kompakt, fabrycznie na 225/45 R17 91V.
Homologacja zakłada wskaźnik nośności 91, a zimowe opony, które mnie interesują są dostępne z wskaźnikiem nośności 94. Przy okazji mają niższy wskaźnik prędkości (H), ale to jest wystarczające, bo 210 km/h nawet latem nie przekraczam.
Auto nie musi być po dziedku Nimecu, lekarzu, który jezdzil niem tylko do kościoła.
Może być po wnukach tego dziadka, które jezdzily nim szmuglować uchodzcow.
Stan bez znaczenia, przebieg - im wyższyc tym lepszy. Cena niska.
Absolutnie i bez warunkowo zamiast nie pukania i stukania auto musi mieć silnik 2.0 TDI typ 189!!!
potraktujcie pytanie bez nadmiernego spinania się, ale:
do wyboru są dwa zestawy opon zimowych zamontowane na alufelgach (ten sam rozmiar, oczywiście):
1) bridgestone LM32 za €1350
2) continental TS850 za €1270
felgi w pierwszej wersji trochę ładniejsze. Żadne przekładki nie wchodzą w grę. Co wziąć?
--
"Never ascribe to malice that which can be adequately explained by stupidity." Robert J. Hanlon
Ostatnio interesuje mnie oferta wielosezonówek co prawda pośpiechu nie ma bo stare zimówki jeszcze jakoś dają radę ale pomalutku się rozglądam za nówkami kto wie może jakaś okazja się trafi an zakup nowego kompletu.
Po rozeznaniu oferty widzę 3-4 firmy, które oferują przyzwoitej jakości oponki całoroczne.
W 80% jestem zdecydowny na GY Vector właśnie ale widzę też oferty nowszej generacji oznaczonej G2, które niby są jeszcze lepsze.
No i tutaj ze względu na wyższą cenę od starszej wersji mam pytanie czy ktoś już mia okazję używać te oponki? Jakie wrażenia różnice względem starszych da się zauważyć?
Sprawa nie jest taka prosta jak by się wydawało :) Nazwa firmy to bardzo ważna część firmy.
Musimy połączyć usługi - mechanika samochodowego + usługi ziemne (koparka) + auto holowanie + handel częściami do samochodów :)
Czekam na Wasze pomysły :) Mąż ma na imię Łukasz :)
Cześć, mam do wymiany lub naprawy drzwi w samochodzie , wydaje mi się że lepiej opłaci mi się wymiana, ponieważ po stłuczce trzeba będzie malować pewnie, i tu moje pytanie, jeśli będę miała już kupione drzwi to ile może kosztować mniej więcej wymiana ? i czy długo to trwa ? elektrykę mam tylko do szyb .. Chodzi o renault clio I 1991, więc rozumiecie, że malowanie się raczej nie opłaca. A może ma ktoś namiar na taki warsztat w Lublinie gdzie zrobią mi to szybko ?
..interweniuje w sprawie kontroli trzeźwości kierowców.
Wiele rzadow mialo czas na dopracowanie wielu przpisow - takze tych (RPO juz interweniowal w sprawie zabierania praw jazdy przez policje w tryb administracyjnym).
Mam wrazenie, ze taka postawa pana RPO moze stanac PiS w gardle jak kosc gdy przjmie wladze. No bo prawo ma byc po prostu stosowane.
--
Pozdrawiam,
galtom
Szkoda, kurczę. Jedna z ciekawszych stron. Jeszcze wczoraj pisał o chęci zamknięcia, a tu masz.
Moja skłonność do spiskowych teorii sie budzi...
--
"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Administracja szykuje duże zmiany w wyglądzie wątków. Ma być cool i mają wyglądać jak w fejsbuku. Nieważne, że w nowym widoku za cholerę nie można się połapać, co już się przeczytało, a co jeszcze nie, nieważne, że gubią się w wątku nawet własne posty i odpowiedzi na nie - administracja się uparła i wszystkie fora za niedługo mają wyglądać tak jak na razie wyglądają niektóre:
W związku z arogancją administracji i kompletnym ignorowaniem opinii forumowiczów grupa forumowiczów postanowiła zaprotestować.
Można dołączyć się do protestu
Proszę, podpisując starajcie się odpowiadać na post założycielski - wtedy wszystkie podpisy będą widoczne nawet w nowej formule lub po zdemolowaniu "ułatwieniami" naszego forum.
Niezły pomysł to podawanie swojego stażu na forach
Mam problem z moją Kia Rio w wersji 1.1 Diesel.
Samochód jest nowy, ma przebieg 45 tys.km i właśnie zatarł się silnik.
Obecnie czekam na wymianę na nowy u dealera, ale ponoć składają go z części dostępnych w magazynie. Czy to jest prawidłowe i zgodne z punktu widzenia prawa?
Czy nie powinni przysłać z fabryki gotowego silnika?
Z tego co wiem awaria miała przyczyny w DPF-ie który nie mógł dopalić sadzy i nadmiar paliwa przedostawał się do oleju, stąd rósł poziom oleju w silniku i mimo, że był wymieniany częściej niż zaleca producent to się silnik zatarł.
I ile dobrze pamietam to jednen pan z wiejskiej bez pojecie (co teraz potwierdzil) o autach wypowiadal sie jako autorytet na temat rajdow i Kubicy. Coz... teraz potwierdzil, ze nie ma bladego pojecia (swoja droga ciekawe czy wogole ma prawo jazdy
Pan Waldek w komisji tranposru specjalnie sie nie przydal - chyba, ze tez byl na nie w zakresie zmian??? Jak tam bylo Panie Waldku
Za to Puchar miesiaca nalezy sie PiS w kwestii umiejetnosci odwracania kota ogonem.
PiS glosowalo za przyjeciem stanowiska senatu czyli odrzuce4niem zmian, ktore uporzadkowalyby przpisy dot. pieszych/pierszenstwa i zblizyly nas do standardow zachodnich, gdzie piszych na przejsciach gninie mniej.
A jak to argumentowano (i to jest SUPER!!!):
PiS podzieliło stanowisko Senatu, bo nowelizacja "naraża pieszych", a najwięcej wypadków z ich udziałem jest właśnie na przejściach.
A wracajac do pocieja (z PO) - oto dlaczego senat odrzucil propozycje sejmu dotyczaca zmian w PoRD (dzieki naszemu ekspertowi):
1 października Senat jednym głosem przyjął uchwałę o odrzuceniu zmian w Prawie o ruchu drogowym, dających pieszemu pierwszeństwo nie tylko na przejściu, ale i przed nim. Wniosek zgłosił senator Aleksander Pociej (PO).
Panu pociejowi gratuluje, kolegom z PO wspolczuje, a PiS powinno na calej linii dzialac wg tej logiki, ktora zaprezentowalo - dopiero by bylo zabawnie!
--
Pozdrawiam,
galtom
Witam
Chce przestrzec przed zakupem w komisie Auto Car Tych Mikołowska 187
Pracownicy nie rzetelni, wulgarni, nie chcący odpowiadać na pytania.
Wystawiają samochody na Otomoto a zdjęcia i opis mijają się z prawdą.
Ogólnie nie wiedza nic o samochodach które chcą sprzedać
Wyjazd po samochód z ta firma to strata czasu i kasy
Oli
Wiecej sensu mialo by pytanie kto kupuje od ISIS rope, skad maja kase ta te samochody?
--
"Today is the tomorrow we worried about yesterday, and all is well"
z silnikami wysokopreznymi jest "cos nie tak" /mowiac kolokwialnie/.
Dlaczego dopiero teraz ta sprawa zostala tak ostro naglosniona?
To jest pytanie, na ktore nikt nie bedzie chcial rzeczowo odpowiedziec.
Inne aspekty zwiazane z decyzjami technologow tez nie beda do konca jasne.
Tylko naiwni beda liczyc na cud.
Zauwazylem, ze naprodukowali sie nasi wladcy, a sporo osob zarzuca im, ze nic nie robia...
"3. W pojeździe kategorii M1, N1, N2 i N3, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy, wyposażonym w pasy bezpieczeństwa lub urządzenia przytrzymujące dla dzieci, dziecko mające mniej niż 150 cm wzrostu jest przewożone, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 3b, w foteliku bezpieczeństwa dla dziecka lub innym urządzeniu przytrzymującym dla dzieci, zgodnym z:
1) masą i wzrostem dziecka oraz
2) właściwymi warunkami technicznymi określonymi w przepisach Unii Europejskiej lub w regulaminach EKG ONZ dotyczących urządzeń przytrzymujących dla dzieci w pojeździe.
3a. Foteliki bezpieczeństwa dla dziecka oraz inne urządzenia przytrzymujące dla dzieci są instalowane w pojeździe, zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia, wskazującymi, w jaki sposób urządzenie może być bezpiecznie stosowane.
3b. Zezwala się na przewożenie w pojeździe kategorii M1, N1, N2 i N3, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy, na tylnym siedzeniu pojazdu, dziecka mającego co najmniej 135 cm wzrostu przytrzymywanego za pomocą pasów bezpieczeństwa w przypadkach, kiedy ze względu na masę i wzrost dziecka nie jest możliwe zapewnienie fotelika bezpieczeństwa dla dziecka lub innego urządzenia przytrzymującego dla dzieci zgodnego z warunkami, o których mowa w ust. 3.
3c. Zezwala się na przewożenie w pojeździe kategorii M1 i N1, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy, na tylnym siedzeniu pojazdu, trzeciego dziecka w wieku co najmniej 3 lat, przytrzymywanego za pomocą pasów bezpieczeństwa, w przypadku gdy dwoje dzieci jest przewożonych w fotelikach bezpieczeństwa dla dziecka lub innych urządzeniach przytrzymujących dla dzieci, zainstalowanych na tylnych siedzeniach pojazdu i nie ma możliwości zainstalowania trzeciego fotelika bezpieczeństwa dla dziecka lub innego urządzenia przytrzymującego dla dzieci."
teraz troche zakazow...
"4) przewożenia w foteliku bezpieczeństwa dla dziecka lub innym urządzeniu przytrzymującym dla dzieci dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego wyposażonego w poduszkę powietrzną dla pasażera, która jest aktywna podczas przewożenia dziecka;
5) przewożenia dziecka w wieku poniżej 3 lat w pojeździe kategorii M1, N1, N2 i N3, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy, niewyposażonym w pasy bezpieczeństwa i fotelik bezpieczeństwa dla dziecka lub w pasy bezpieczeństwa i inne urządzenie przytrzymujące dla dzieci;
6) przewożenia na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego, poza fotelikiem bezpieczeństwa dla dziecka lub innym urządzeniem przytrzymującym dla dzieci, dziecka mającego mniej niż 150 cm wzrostu."
Wszystko jasne ? Mam nadzieje, ze nic waznego nie pominalem...
Ale to jest nic w porownaniu z przepisami o homologacjach, certyfikatach... Ciekawe czy beda z tego egzaminowac... :)