Zmiany i modyfikacje w samochodach często budzą kontrowersje. Zwłaszcza, gdy burzą wieloletnie przyzwyczajenia, tak jak metamorfoza MINI. W przypadku produkowanych obecnie modeli MINI mówienie o tradycjach jest jak najbardziej na miejscu. Niewiele aut nawiązuje bowiem do przeszłości tak mocno, jak ten urokliwy, brytyjsko-niemiecki „maluch”, w swej pierwszej odsłonie z 2001 r. budowany głównie przez Brytyjczyków. Ale MINI zarządzane od 1994 r. przez niemiecki koncern BMW wydaje się stopniowo odchodzić od tradycji.
Kolejne generacje Passata trafiają na coraz mocniejszych, rynkowych przeciwników. Takich choćby jak Mazda 6. Jak wygląda ósme wydanie niemieckiego „klasyka” na tle japońskiego rywala?
Nie musisz być fanem amerykańskiej motoryzacji, żeby zakochać się w nowym Mustangu. Auto jest tak emocjonalne, że wzdycha się nad jego zaletami, a pomija jego wady. Lotnisko w Monachium na co dzień jest opanowane przez Audi. Duże przeszklone forum, w którym stoją modele z Ingolstad. Pełno banerów i plakatów, poustawiane tu i ówdzie topowe modele. Niemal wszystko to znikło bo... przyjechały Mustangi.
Na najnowsze wcielenie dużego SUVa Volvo, trzeba było czekać aż 13 lat. W dzisiejszym świecie samochodów to prawdziwa wieczność. Na szczęście nowe XC90 wreszcie nadeszło. Wygląda świetnie, zachwyca nowinkami technicznymi, ale i martwi – dostępnością jedynie czterocylindrowych silników. Sprawdzamy, czy jest się czym zachwycać i czego bać.
Dzisiaj w moje ręce wpadł piękny Aston Martin… no dobrze, nie do końca był to „Aston”, a produkt Forda – czyli kolejna generacja Mondeo oznaczona symbolem V. Auto dostępne jest w Polsce od końca 2014 roku, choć tak na dobrą sprawę w Stanach Zjednoczonych oferowany był już 2 lata wcześniej pod nazwą Ford Fusion II. Długo to trwało, ale wydaje mi się, że warto było poczekać!
Auta z nadwoziem kombi bardzo często wybierane są z rozsądku. Pojemny bagażnik, uniwersalność, ergonomia oraz wielozadaniowość stanowią o sile tych rodzinnych i praktycznych samochodów. Pomimo tego, że główny bohater tego artykułu jest typowym wielozadaniowym kombi, jego wrodzone walory czysto praktyczne nie tylko nie są cechami priorytetowymi, ale także schodzą na dużo dalszy niż drugi plan.
Suzuki Vitara porzuciło terenowe aspiracje na rzecz większej wygody podróżowania po mieście. Podstawowa wersja Comfort jest SUV-em za rozsądne pieniadze. Producent wycenił ją na 61 900 zł.
Najmniejszy w gamie modelowej Mercedes przeszedł właśnie facelifting. Zmiany objęły m.in. stylistykę, jednostki napędowe, czy sterowanie automatyczną skrzynią biegów. Równocześnie modernizacji poddano sportową wersję AMG A 45 4MATIC.
Paryż to jedna ze światowych stolic mody. Jednak moda to nie tylko ubrania, to także styl życia i... samochody. Obecnie na drogach królują SUV-y, ale Francuzi zdecydowali się zapoczątkować nowy trend.
Kiedyś trzeba było dopłacać, żeby mieć zderzaki w kolorze nadwozia. Teraz dopłacamy, chcąc mieć plastikowe elementy i pseudo osłony. Na przykładzie Volvo V40 sprawdzamy, czy rzeczywiście warto wybrać "terenową" wersję kompaktowego modelu.
Ten dziki koń kojarzony jest z pięćdziesięcioma gwiazdkami na fladze tak samo, jak McDonald czy Coca-Cola. Choć słynny bąbelkowy napój pijemy w Polsce od lat 70-tych, po hamburgera do „restauracji” z wielkim „M” udajemy się od 23 lat, to na słynnego pogromcę highway’ów musieliśmy czekać aż do teraz. Czy było warto?
Mercedes Vito to lekki samochód użytkowy. Produkowany jest nieprzerwanie od 1995 roku, a więc od chwili, gdy zastąpił model MB100. Prezentowany pojazd to już trzecia generacja, która debiutowała w połowie ubiegłego roku (2014), w Hanowerze. Jest on dostawczą odmianą osobowego modelu klasy V. Konstrukcja oparta została na płycie podłogowej Mercedesa Viano. Nazwę swoją przyjął od miasta Vitoria w Hiszpanii gdzie jest produkowany od samego początku. To praktyczne auto wyróżnia się funkcjonalnością i komfortem. Cechą przyciągającą klientów jest bez wątpienia opinia o niezawodności oraz bardzo niskim zapotrzebowaniu na paliwo. Każdy przyszły użytkownik przed zakupem może odpowiednio skonfigurować sobie wersje pojazdu do własnych potrzeb.
Jeżeli facet daje kobiecie zaopiekować się swoim autem, to albo bardzo mocno kocha swoją kobietę, albo wcale nie kocha swojego samochodu. Kiedy więc rano mąż wręczył mi kluczyki do Forda Fiesty życząc miłego dnia, od razu doszukiwałam się w tych słowach ironii. Samochód na pewno będzie brzydki i nie da się nim jeździć. Z niezbyt zadowoloną miną ruszyłam do garażu.
Nissanowi udało się zbudować drugą edycję swojego bestselleru, która odnosi równie duży sukces co poprzednik. I to mimo tego, że oferta silników jest dość ograniczona. Zwłaszcza dla tych, którzy wymagają nieco większej dynamiki.
Generalnie ciężko spotkać Yeti. Owszem, niekiedy pojawiały się doniesienia o rzekomych incydentach, ale twardych dowodów nie przedstawiono. Aż do 2009 roku. Wtedy nagle Yeti zaczęły panoszyć się po ulicach, a wszelkie ślady kazały przypuszczać, że wyszły one gdzieś z czeskich pasm górskich. Od tamtego czasu minęło kilka lat i dziś widok stwora nie robi już na nikim takiego wrażenia. Stwór doszedł do podobnych wniosków, bo wrócił na chwilę w czeskie góry i wrócił odmieniony małym liftingiem. A że było to w 2013, najwyższy czas pokazać twarde dowody na istnienie odmienionego Yeti. Od razu może uprzedzimy, że żaden redaktor nie został zjedzony w czasie zbierania materiałów do niniejszego artykułu. Yeti dało się oswoić, z resztą mamy doświadczenie: to już nasze trzecie spotkanie.
Nissan Juke to auto, które od momentu premiery budzi wiele kontrowersji, spowodowanych głównie przez dość dziwną stylistykę. Nie przeszkadza to mu jednak osiągać naprawdę dobrych wyników sprzedaży i być jednym z najpopularniejszych symboli mody na crossovery, w których sens sporo osób nadal wątpi. Jak to auto pasuje do naszej rzeczywistości?
Panie i Panowie! Po kilku latach przerwy, kiedy na szybkie, seryjne kompakty znad Sekwany reagowano westchnieniem i obracaniem oczami (z wyjątkiem niezwykle dobrego Megane GT i RS) przyszła pora na coś, co jest odpowiednim kursem do lat świetności francuskich hot hatchy.
Honda jest znana z tego, że podchodzi do produkcji swoich motocykli bardzo racjonalnie - mają one być przede wszystkim użyteczne, bezawaryjne i przyjazne. Jakim więc było zaskoczenie kiedy w 1998 roku spod dużego skrzydła wyskoczył Hornet 600 - prawdziwy dzikus, z miejsca dominując rodzącą się klasę miejskich nakedów o sportowych aspiracjach.
Rolls-Royce Phantom to najbardziej konserwatywna i zarazem luksusowa limuzyna na świecie, która składana jest od 13 lat w niemal niezmienionej formie, a jej korzenie sięgają aż 1925 roku. Współczesny Series II zaprezentowany 3 lata temu praktycznie nie różni się od starszego Series I. Od strony stylistyki zmieniono tylko światła do jazdy dziennej. Dlaczego? Dotychczasowi klienci stwierdzili, że nie trzeba w nim nic poprawiać, bo to samochód perfekcyjny, a Rolls-Royce się ich posłuchał.
Segment potężnych SUV-ów rośnie z każdym rokiem. Ten łakomy kawałek tortu już dawno temu upodobali sobie Szwedzi oraz Niemcy. Pierwsza generacja XC90 zadebiutowała w 2002 i od razu przypadła do gustu zwłaszcza amerykańskim klientom. Touareg pojawił się w podobnym czasie i od mechanicznej strony dzieli wiele podzespołów z Porsche Cayenne. Obecnie, te auta konstrukcyjnie dzieli aż 5 lat. Drugie wcielenie Volkswagena ujrzało światło dzienne w 2010, zaś Volvo na początku 2015. Czy są w stanie wciąż nawiązać rywalizację?
Każdy z nas wie doskonale, jak męczącą porą roku bywa zima. Kierowcy, którzy musieli walczyć z niskimi temperaturami oraz trudnymi warunkami na drogach, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkim obciążeniem może być mróz dla naszych samochodów. Drobne niewidoczne usterki spowodowane złymi warunkami jazdy można nieraz wykryć tylko w czasie profesjonalnego przeglądu. Jakie elementy [...]
Właściwie dobrana turbosprężarka nie tylko zwiększa pojemność skokową silnika, ale pozwala także polepszyć komfort jazdy i zaoszczędzić paliwo. To inwestycja na długie lata. Bazowa konstrukcja turbosprężarki polega na połączonej pracy koła sprężarki, osi wałka oraz koła turbiny. W ciągu kilkunastu lat producenci wprowadzili jednak wiele zmian w celu zwiększenia jej wydajności, ekonomiki jazdy oraz [...]
Każdy chciałby, aby jego samochód był jak najdłużej sprawny. Niestety intensywna eksploatacja, upływający czas, a często także zaniedbania ze strony właścicieli sprawiają, że dochodzi do kosztownych awarii. Awaria sprzęgła nie zawsze jest łatwa do zauważenia na samym początku. Problemy zaczynają pojawiać się podczas jazdy pod górę (auto ma problem z wjechaniem na wzniesienie) i w [...]
Drodzy Czytelnicy, Wraz z firmą Prodig-tech mamy przyjemność zaprosić Was na Targi Motor Show w Poznaniu. Firma Prodig-Tech powinna być Wam znana z artykułu : LINK . Od 2006 roku zajmuje się ona produkcja urządzeń elektronicznych, jednakże głównym asortymentem są samochodowe mierniki grubości lakieru. Mierniki typu GL-PRO-1 czy GL-8s to jedne z lepszych mierników dostępnych [...]
W tym roku miałem okazję być na europejskiej premierze nowego Avensisa III FL w Genewie. Słowo "nowego" powinienem mimo wszystko zastąpić hasłem "zmodernizowanego", ponieważ producent nie zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, a zastosowanie gruntownego faceliftingu. Swoją drogą bardzo pozytywnie odbieram ten model w gamie Toyoty, począwszy od 1998 roku gdy zadebiutował w swojej [...]
Octavia RS, czyli Rally Style, zagościła już wraz z pierwszą odmianą. Dokładnie 15 lat temu wraz z przeprowadzeniem drobnego liftingu przygotowano usportowioną odmianę RS wyposażoną w silnik 1.8T 180 KM. W drugiej generacji zastosowano ten sam silnik co w Golfie V GTI czyli 2.0 TFSI 200 KM. Najnowsza generacja została wyposażona w silnik 2.0 TSI [...]
Gdzie bym nie spojrzał, wszędzie widzę firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań w imieniu swoich klientów od ubezpieczycieli, ale którym zaufać? Postaram się w tym tekście szerzej o tym odpowiedzieć. Mój przypadek był trudny? Gdy miałem poważny wypadek w 2010 roku, wszystko wywróciło mi się do góry nogami, wiele emocji, przeżyć, podziękowań, że to się [...]
Tak się zastanawiam, kiedy po raz pierwszy jechałem autem wyposażonym w monitoring GPS, prawdopodobnie było to Audi RS5 w wersji za ponad pół miliona złotych i mimo wszystko zastanawiałem się czy jest to konieczne?! No właśnie, nie jestem typem wariata drogowego, dla którego auto firmowe to przepustka do wolności, możliwość pokonywania wysokich krawężników z zamkniętymi [...]
Drugie, współczesne życie Skody pod egidą grupy Volkswagena, to tak na dobrą sprawę pasmo sukcesów - Fabia, Octavia czy Superb. To już 14 lat odkąd na rynku zadebiutował najbardziej prestiżowy w gamie model i zjednał sobie wielu sympatyków, podobnie było z drugą generacją, jak i liftingiem w 2013 roku. Firmy pokochały ten model, ze względu [...]
Cześć i czołem. Przyznam szczerze, że już od dawna chodził mi po głowie tego typu materiał. Wszystko przez to co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, a dzieje się naprawdę źle. To, że należy sprawdzić miernikiem lakieru auto używane uznaję za procedurę standardową i mam nadzieję, że tutaj się ze mną zgodzicie, natomiast od jakiegoś czasu zalecam [...]