Generalnie ciężko spotkać Yeti. Owszem, niekiedy pojawiały się doniesienia o rzekomych incydentach, ale twardych dowodów nie przedstawiono. Aż do 2009 roku. Wtedy nagle Yeti zaczęły panoszyć się po ulicach, a wszelkie ślady kazały przypuszczać, że wyszły one gdzieś z czeskich pasm górskich. Od tamtego czasu minęło kilka lat i dziś widok stwora nie robi już na nikim takiego wrażenia. Stwór doszedł do podobnych wniosków, bo wrócił na chwilę w czeskie góry i wrócił odmieniony małym liftingiem. A że było to w 2013, najwyższy czas pokazać twarde dowody na istnienie odmienionego Yeti. Od razu może uprzedzimy, że żaden redaktor nie został zjedzony w czasie zbierania materiałów do niniejszego artykułu. Yeti dało się oswoić, z resztą mamy doświadczenie: to już nasze trzecie spotkanie.
Nissan Juke to auto, które od momentu premiery budzi wiele kontrowersji, spowodowanych głównie przez dość dziwną stylistykę. Nie przeszkadza to mu jednak osiągać naprawdę dobrych wyników sprzedaży i być jednym z najpopularniejszych symboli mody na crossovery, w których sens sporo osób nadal wątpi. Jak to auto pasuje do naszej rzeczywistości?
Panie i Panowie! Po kilku latach przerwy, kiedy na szybkie, seryjne kompakty znad Sekwany reagowano westchnieniem i obracaniem oczami (z wyjątkiem niezwykle dobrego Megane GT i RS) przyszła pora na coś, co jest odpowiednim kursem do lat świetności francuskich hot hatchy.
Honda jest znana z tego, że podchodzi do produkcji swoich motocykli bardzo racjonalnie - mają one być przede wszystkim użyteczne, bezawaryjne i przyjazne. Jakim więc było zaskoczenie kiedy w 1998 roku spod dużego skrzydła wyskoczył Hornet 600 - prawdziwy dzikus, z miejsca dominując rodzącą się klasę miejskich nakedów o sportowych aspiracjach.
Rolls-Royce Phantom to najbardziej konserwatywna i zarazem luksusowa limuzyna na świecie, która składana jest od 13 lat w niemal niezmienionej formie, a jej korzenie sięgają aż 1925 roku. Współczesny Series II zaprezentowany 3 lata temu praktycznie nie różni się od starszego Series I. Od strony stylistyki zmieniono tylko światła do jazdy dziennej. Dlaczego? Dotychczasowi klienci stwierdzili, że nie trzeba w nim nic poprawiać, bo to samochód perfekcyjny, a Rolls-Royce się ich posłuchał.
Samochody ze znaczkiem DS to już nie Citroeny. Najpierw stało się tak w Chinach, a teraz sytuację tę można zaobserwować wszędzie, gdzie auta z logo DS są sprzedawane. Dlaczego PSA zrobiło zamieszanie, wyeliminowało szewron Citroena i serwuje swoje nieco bardziej ekskluzywne auta pod wyodrębnioną marką? DS za swój cel obrał klasę wyższą i dąży do standardu premium.
W prawdziwym świecie oba te modele są bliskie mojemu ideałowi samochodu na co dzień. W miarę dyskretne, jak najbardziej praktyczne, ale na pewno nie zwyczajne. Dr Jekyll i mr. Hyde? Poniekąd. Ale w jak najbardziej pozytywnym znaczeniu. Kiedy trzeba snuć się niczym rasowy „kapelusznik” 20 km/h, nie ma problemu. Tak, jak i wtedy, gdy trzeba przeskoczyć nagle kilka tirów. I to jest w mojej opinii kwintesencja normalnego, rodzinnego auta.
Jazda tym autem to jak zapasy z niedźwiedziem na mrozie – mordęga, ale sprawiająca dużo frajdy. Renult tworząc Megane R.S. 275 Trophy pozwoliła na zakup nie tylko świetnego samochodu, ale i kawałka historii, gdyż takich "prawdziwych" aut już nie będzie. Szkoda, że do sprzedaży w Polsce trafiło tylko 5 sztuk.
Lexus od lat bije się o europejskich klientów z niemieckimi markami. O ile w Azji i za Oceanem skutecznie wygryza te firmy, to na Starym Kontynencie nie idzie mu już tak łatwo. Ma jednak w swoich rękach mocny argument – technologię hybrydową Toyoty!
Toyota zaczęła mnie ostatnio mocno zaskakiwać, ponieważ dobrze zaczęła czuć rynek i wprowadzać szybciej liftingi, dostosowując się do obecnie panujących trendów.
Mówisz „sportowy SUV”, myślisz „Porsche Cayenne”. Jeśli przez ostatnie lata te skojarzenia zostały nieco zaburzone, Porsche niesie odmianę GTS – najbardziej zadziorną wersję 911 na szczudłach.
Mercedes GLA 250 4Matic nie jest typowym crossoverem. W ogóle jego przynależność do tego segmentu jest mocno umowna. Nie zmienia to jednak faktu, że to naprawdę dobry samochód, który warto sobie kupić… Bo tak!
Ford S-Max pierwszej generacji zdobył prestiżowy tytuł Car Of The Year 2007. Zresztą całkiem zasłużenie, bowiem wan Forda to świetne auto. S-Max 2 ma zatem trudne zadanie, musi być jeszcze lepszy. Po pierwszych jazdach stwierdzamy, że poradził sobie nadzwyczaj dobrze.
Przeglądając ofertę nowych samochodów Audi, a nawet ogłoszenia modeli używanych, można natrafić na wersje z dopiskiem Ultra w nazwie. Nie każdy jednak wie, co tak naprawdę ten identyfikator oznacza. W najprostszym tłumaczeniu modele z linii Audi Ultra, to auta z najbardziej ekologicznymi i ekonomicznymi rozwiązaniami, jakie Audi ma w ofercie aut zasilanych tradycyjnym paliwem.
Przeglądając dokładnie aktualną ofertę modelową angielskiej marki MINI można dojść do wniosku, że jej skład jest zdecydowanie bardziej maxi niż mini. Na straży angielskiego stylu stoją: 3-drzwiowy hatchback, nietypowe kombi, 5-drzwiowy oraz 3-drzwiowy SUV, a także nowy 5-drzwiowy mały hatchback. Ostatnia z tych wymienionych odmian zagościła w naszym teście, gdzie z uwagą przyglądał się jej poczciwy staruszek. Jak zmieniło się Mini na przełomie 50 lat?
Są samochody, które przyspieszają bicie serca. Są samochody, które nie wzbudzają żadnych emocji. Są też takie, w których dobrze się czujesz i wiesz, że możesz na nich polegać. I właśnie do tej ostatniej grupy należy Peugeot 308, który w wersji Active ze 110-konnym benzyniakiem udowadnia, że dobrze wyposażony i bezpieczny kompakt może być rozsądnie wyceniony.
Choć niebawem straci miano najmocniejszego kompaktowego Forda na rzecz Focusa RS, to wciąż literki ST na przednim grillu i klapie bagażnika budzą szacunek przechodniów, innych kierowców, a przede wszystkim bezpośrednich rywali w segmencie kompaktowych hot hatchów. Sprawdziliśmy, czym straszy najmocniejsza wersja Forda Focusa.
Model DS 5 to debiut DS-a, jako oddzielnej marki. Auto jest odświeżoną wersją Citroena DS 5, tyle że bez znaczka Citroena na masce. Jak prezentuje się francuski elegant? Premiera DS 5 miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie w 2015 roku. W porównaniu z poprzednikiem, producent postanowił przestylizować nieco pas przedni, a także dołożyć nowe lampy. W miejsce dotychczasowego logo Citroena, na zmodyfikowanym grillu zainstalowano znaczek nowej marki. Przód nie zyskał może znacząco na atrakcyjności, ale już tylna część prezentuje się znakomicie.
Renault Clio Grandtour GT z założenia miałby być warm hatchem w wersji kombi, ale jeśli coś jest rodzinnym kombi, to nie może być przecież hatchbackiem. To samo z resztą można powiedzieć o pierwszym członie, który został nadany na wyrost. Ten samochód to najlepszy przykład cool (w sensie chłodnego) hatcha.
Jak wielokrotnie podkreślałem lifting, jaki w połowie produkcyjnego życia przechodzi każdy samochód, ma celu wpłynięcie na zwiększenie sprzedaży, lub podtrzymanie jej poziomu. Ten pierwszy przypadek ma z reguły miejsce, gdy samochód nie znalazł zainteresowania na rynku i tylko zbudowanie „nowego modelu” (a musimy pamiętać, że to „zbudowanie” może być jedynie innym opakowaniem struktury nośnej), a dodatkowo wprowadzenie nowych rozwiązań, może zwiększyć zainteresowanie kupujących. Drugi przypadek ma zaś miejsce, gdy samochód podoba się kierowcom, ma duże zainteresowanie na rynku, ale galopująca w ostatnich latach technologia, sprawia, że wszystkie nowo powstające modele konkurencji są nowocześniejsze. Wtedy trzeba dokonać „odnowienia” stosowanych technologii i dokonać kosmetycznych zmian sylwetki.
Każdy z nas wie doskonale, jak męczącą porą roku bywa zima. Kierowcy, którzy musieli walczyć z niskimi temperaturami oraz trudnymi warunkami na drogach, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkim obciążeniem może być mróz dla naszych samochodów. Drobne niewidoczne usterki spowodowane złymi warunkami jazdy można nieraz wykryć tylko w czasie profesjonalnego przeglądu. Jakie elementy [...]
Właściwie dobrana turbosprężarka nie tylko zwiększa pojemność skokową silnika, ale pozwala także polepszyć komfort jazdy i zaoszczędzić paliwo. To inwestycja na długie lata. Bazowa konstrukcja turbosprężarki polega na połączonej pracy koła sprężarki, osi wałka oraz koła turbiny. W ciągu kilkunastu lat producenci wprowadzili jednak wiele zmian w celu zwiększenia jej wydajności, ekonomiki jazdy oraz [...]
Każdy chciałby, aby jego samochód był jak najdłużej sprawny. Niestety intensywna eksploatacja, upływający czas, a często także zaniedbania ze strony właścicieli sprawiają, że dochodzi do kosztownych awarii. Awaria sprzęgła nie zawsze jest łatwa do zauważenia na samym początku. Problemy zaczynają pojawiać się podczas jazdy pod górę (auto ma problem z wjechaniem na wzniesienie) i w [...]
Drodzy Czytelnicy, Wraz z firmą Prodig-tech mamy przyjemność zaprosić Was na Targi Motor Show w Poznaniu. Firma Prodig-Tech powinna być Wam znana z artykułu : LINK . Od 2006 roku zajmuje się ona produkcja urządzeń elektronicznych, jednakże głównym asortymentem są samochodowe mierniki grubości lakieru. Mierniki typu GL-PRO-1 czy GL-8s to jedne z lepszych mierników dostępnych [...]
W tym roku miałem okazję być na europejskiej premierze nowego Avensisa III FL w Genewie. Słowo "nowego" powinienem mimo wszystko zastąpić hasłem "zmodernizowanego", ponieważ producent nie zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, a zastosowanie gruntownego faceliftingu. Swoją drogą bardzo pozytywnie odbieram ten model w gamie Toyoty, począwszy od 1998 roku gdy zadebiutował w swojej [...]
Octavia RS, czyli Rally Style, zagościła już wraz z pierwszą odmianą. Dokładnie 15 lat temu wraz z przeprowadzeniem drobnego liftingu przygotowano usportowioną odmianę RS wyposażoną w silnik 1.8T 180 KM. W drugiej generacji zastosowano ten sam silnik co w Golfie V GTI czyli 2.0 TFSI 200 KM. Najnowsza generacja została wyposażona w silnik 2.0 TSI [...]
Gdzie bym nie spojrzał, wszędzie widzę firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań w imieniu swoich klientów od ubezpieczycieli, ale którym zaufać? Postaram się w tym tekście szerzej o tym odpowiedzieć. Mój przypadek był trudny? Gdy miałem poważny wypadek w 2010 roku, wszystko wywróciło mi się do góry nogami, wiele emocji, przeżyć, podziękowań, że to się [...]
Tak się zastanawiam, kiedy po raz pierwszy jechałem autem wyposażonym w monitoring GPS, prawdopodobnie było to Audi RS5 w wersji za ponad pół miliona złotych i mimo wszystko zastanawiałem się czy jest to konieczne?! No właśnie, nie jestem typem wariata drogowego, dla którego auto firmowe to przepustka do wolności, możliwość pokonywania wysokich krawężników z zamkniętymi [...]
Drugie, współczesne życie Skody pod egidą grupy Volkswagena, to tak na dobrą sprawę pasmo sukcesów - Fabia, Octavia czy Superb. To już 14 lat odkąd na rynku zadebiutował najbardziej prestiżowy w gamie model i zjednał sobie wielu sympatyków, podobnie było z drugą generacją, jak i liftingiem w 2013 roku. Firmy pokochały ten model, ze względu [...]
Cześć i czołem. Przyznam szczerze, że już od dawna chodził mi po głowie tego typu materiał. Wszystko przez to co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, a dzieje się naprawdę źle. To, że należy sprawdzić miernikiem lakieru auto używane uznaję za procedurę standardową i mam nadzieję, że tutaj się ze mną zgodzicie, natomiast od jakiegoś czasu zalecam [...]