Zorganizowaliśmy wyścig na górę Gołębią: rower Full Carrera Banshee kontra Volvo V40 T4 180 KM AWD CrossCountry w terenach leśno - piaszczystych. Wynik był zaskakujący! Zapraszamy!
Renault Clio Grandtour Sport - mała zabawka z właściwościami jezdnymi rodem z F1. Turbina i skrzynia automatyczna - to naprawdę dobrze jeździ i zaskakuje na każdym kroku!
Zapraszamy na test Mercedesa klasy C z napędem hybrydowym. Z racji tego, że testowaliśmy już Mercedesa Klasę C - linki poniżej. To tym razem zajmiemy się głównie kwestią napędu.
Boisz się, że w twojej pierwszej „125” ostre hamulce przerosną twoje umiejętności? Postaw na maszynę z ABS-em, taką jak Yamaha MT-125. Prawie 20 000 zł za takie maleństwo?! Przecież to fura pieniędzy! Może i tak, ale ten sprzęt jest znacznie lepszy od wielu tanich „125”. Przede wszystkim jego chłodzony cieczą, czterozaworowy, zasilany wtryskiem paliwa silnik rozwija 15 KM. To dokładnie tyle, co dopuszczają przepisy, dzięki którym Yamahę legalnie poprowadzisz, mając tylko samochodowe prawo jazdy. Co więcej, taka moc pozwoli rozpędzić się do maksymalnych 120 km/h. Takim wynikiem nie każda „125” może się pochwalić. Ponadto silnik zaskoczył niezłą elastycznością, precyzyjną reakcją na gaz i – co chyba najważniejsze – niewielkim zużyciem paliwa. Praca sprzęgła i skrzyni biegów nie przysparzała żadnych problemów. Nie ma się zatem czego czepić.
Marka Volvo od wielu lat jest synonimem bezpieczeństwa. Jest to również przedstawiciel segmentu premium odnoszący wielkie sukcesy na rynkach światowych. Działalność Volvo nie ogranicza się jedynie do samochodów osobowych, ale obejmuje także pojazdy ciężarowe. Jednak nie tego typu pojazd jest obiektem mojej dzisiejszej recenzji. Omawiany pojazd to Volvo V40 Cross Country Ocean Race T3 AT.
Jaguar XF doczekał się następcy po blisko ośmiu latach produkcji. Narodzony na nowo kot legitymuje się brytyjskim rodowodem i ma szansę zostać docenionym czempionem. Ma pomóc w tym nie snobistyczna przynależność do szacownego grona reprezentantów klasy premium, ale m.in. odchudzona sylwetka wpływająca na zwinność, czy wydajne serca gwarantujące wysokie osiągi.
Element zaskoczenia to ważna część każdego filmu. Dobre produkcje zawsze wciągają widza i potrafią wywołać zdziwienie na jego twarzy. W świecie samochodów to także ważny czynnik. Są bowiem modele w wersjach, które z początku trudno nazwać dobrym pomysłem, lecz po krótkim czasie umieją wzbudzić zdumienie wśród kierowców. I żeby połączyć świat filmowy z motoryzacyjnym dodam, że w tym przypadku chodzi o Mustanga, czyli prawdziwą gwiazdę kina. Co tutaj na wstępie wydaje się owym złym pomysłem? Pracujący pod maską silnik o pojemności 2,3 litra, który nie ma zbyt wiele wspólnego z typowymi dla muscle cars jednostkami V8. A co zaskakuje? To… jak niewielki Ecoboost świetnie współpracuje z kolejnym wcieleniem legendy!
Czy aż 184-konny silnik Diesla i obniżone zawieszenie pasują do charakteru rodzinnego kombi? Sprawdziliśmy to na przykładzie Volkswagena Golfa GTD z nadwoziem Variant. Golf to model, który występuje w bardzo wielu konfiguracjach silnikowych i nadwoziowych, a do tego można go zamówić w specjalnych wersjach. Już od pierwszej generacji, a dokładnie od 1976 roku kompaktowy Volkswagen produkowany jest w odmianie GTI (skrót od Gran Turismo Injection), który stał się protoplastą i zarazem ikoną aut określanych dzisiaj jako hot-hatche (z ang. gorące hatchbacki).
Renegade jest najmniejszym przedstawicielem rodziny Jeepa. Jednocześnie wyróżnia się chyba najbardziej intrygującym i ciekawym wyglądem. Charakterystyczne światła to element, który wystarczy zobaczyć raz w życiu, by na zawsze skojarzyć je właśnie z tym modelem.
Kawasaki miało trudny orzech do zgryzienia - konkurencja ostro wywindowała poprzeczkę. Yamaha pokazała nowe, niesamowicie wyśrubowane wcielenie R6, zaś Honda zaskoczyła wszystkich nową linią RR. Zieloni musieli dać z siebie wszystko, aby ponownie zaskoczyć świat i stanąć na podium. Postawili więc nie na jedną, ale aż dwie nowe premiery sportowych 600tek!
W modnym segmencie miejskich crossoverów jest naprawdę tłoczno i wielu producentów chce mieć tam swoich przedstawicieli. Nie wszystkim udaje się jednak osiągnąć tak stabilną popularność jak Mitsubishi i jego ASXowi. Model ten na rynku jest już od ładnych parę lat, nie przeszedł w tym czasie większych zmian, a nadal sprzedaje się dobrze. Co jest tego zasługą?
Niedawno prezentowaliśmy Wam jednego z ciekawszych przedstawicieli grupy hot-hatch – BMW M135i. Tym razem mieliśmy możliwość bliższego zapoznania się z jego mocnym rywalem z Ingolstadt. Zapraszamy na test Audi RS3. Jest to już druga generacja tego najmniejszego reprezentanta najszybszych modeli Audi z literkami RS w nazwie. Poprzednie RS3 sprzedano w liczbie niespełna 3,000 egzemplarzy, więc wkrótce będzie to prawdziwy biały kruk rozchwytywany przez kolekcjonerów. Jak będzie z obecną generacją? Czy ona również będzie tak rzadko spotykanym autem na drogach?
Modelem 205 Peugeot pchnął klasę B ku nowoczesności, 206 to nie tylko największy sukces finansowy, ale i stylistyczny marki, 207 swoją facjatą lekko przynudza, ale do dziś cieszy swoich właścicieli, 208 natomiast najbardziej przypomina mi 206-tkę, ale jest od niej o niebo lepiej wykonane. A jak jeździ ze 100-konnym dieslem pod maską?
Efektowny, praktyczny, ze świetnym układem jezdnym – taki był Mondeo Mk III. Dziś przekonamy się, jaki pomysł na następcę tego modelu ma Ford. Ford obecny był w klasie średniej chyba od zawsze. Mało kto wie, że model Taunus, będący, praprapradziadkiem Mondeo, swoją premierę miał w 1939 roku. Jego produkcja została przerwana, z oczywistych względów, 3 lata później. Ale w 1948 roku zakłady Forda wróciły do gry wznawiając produkcję przedwojennego auta. Auto doczekało się 4 generacji, a w 1957 roku rozpoczęto równoległą produkcję nieco większych odmian Taunusa, oznaczanych tajemniczo 17M, 20M, 26M. I to one są tak naprawdę rzeczywistymi protoplastami bohatera dzisiejszego testu.
Jakiś czas temu na łamach naszej strony pojawił się artykuł o Nissanie Juke NISMO RS. O aucie, które przez wiele osób uważane jest za pokraczne, a ich opinii nie zmieni nawet najbardziej sportowa wersja tego modelu. W moich oczach, Juke jest tym typem auta, które potrzebuje czasu, aby przekonać do siebie użytkownika. Tak też było ze mną. Nissan Juke bardzo mocno wyróżnia się z tłumu, a odkrycie jego zalet to tylko kwestia czasu. Wtedy nie zechcemy żadnego innego auta.
Citroën C5 jest wciąż produkowany – przeszedł lifting, ma mocny silnik i komfortowe zawieszenie. Jedyny minus to postrzeganie marki. Sprawdzamy, czy są powody, by bać się zakupu używanej C-piątki.
Świat współczesny wypchany jest po brzegi pozorami, sztucznością oraz zakrywającymi prawdziwą tożsamość maskami. Rolnicy udają, że szukają żony, modelki myślą, że potrafią tańczyć, a bardzo modne SUV-y chcą być uważane za prawdziwe terenówki. Pośród tego całego galimatiasu są jeszcze auta, które nie udają niczego. Nie udają bo po prostu nie muszą. Jednym z takich samochodów jest legendarny Jeep Wrangler.
Honda zwiększa swoją ekspansję na rynku europejskim, wprowadzając do oferty świeże modele. Reaktywację właśnie przeżywa m.in. Honda HR-V, dysponująca atutami mogącymi uwieźć klientelę ze Starego Kontynentu. Druga generacja tego crossovera nie jest już tak kontrowersyjna jak poprzednik, ale wciąż umiejętnie wyróżnia się na tle konkurentów.
Kawasaki zaprezentowało crossowe nowości na 2016 rok, KX250F i KX450F. Już nimi jeździliśmy. Crossowe modele Kawaski święcą triumfy na torach całego świata i można powiedzieć, że właściwie zdominowały zawody MX w Stanach Zjednoczonych. Kawasaki szczyci się bowiem trzydziestoma dwoma tytułami w AMA SX, trzydziestoma tytułami w AMA MX oraz czterema (w 2011, 2012, 2013 i 2014) w AMA 450SX.
Nowy Ford Mustang robi wrażenie wyglądem i charakterem. Wywołuje sympatię u innych kierowców. Amerykańska legenda nareszcie jest dostępna w Europie i to z silnikiem, który ma bardziej pasować do mieszkańca Starego Kontynentu. Mustang z silnikiem EcoBoost nieźle sobie radzi na drodze. Gdy opadnie zachwyt, to przychodzi rozczarowanie, bo po zaczynasz patrzeć na niego zupełnie inaczej.
Każdy z nas wie doskonale, jak męczącą porą roku bywa zima. Kierowcy, którzy musieli walczyć z niskimi temperaturami oraz trudnymi warunkami na drogach, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkim obciążeniem może być mróz dla naszych samochodów. Drobne niewidoczne usterki spowodowane złymi warunkami jazdy można nieraz wykryć tylko w czasie profesjonalnego przeglądu. Jakie elementy [...]
Właściwie dobrana turbosprężarka nie tylko zwiększa pojemność skokową silnika, ale pozwala także polepszyć komfort jazdy i zaoszczędzić paliwo. To inwestycja na długie lata. Bazowa konstrukcja turbosprężarki polega na połączonej pracy koła sprężarki, osi wałka oraz koła turbiny. W ciągu kilkunastu lat producenci wprowadzili jednak wiele zmian w celu zwiększenia jej wydajności, ekonomiki jazdy oraz [...]
Każdy chciałby, aby jego samochód był jak najdłużej sprawny. Niestety intensywna eksploatacja, upływający czas, a często także zaniedbania ze strony właścicieli sprawiają, że dochodzi do kosztownych awarii. Awaria sprzęgła nie zawsze jest łatwa do zauważenia na samym początku. Problemy zaczynają pojawiać się podczas jazdy pod górę (auto ma problem z wjechaniem na wzniesienie) i w [...]
Drodzy Czytelnicy, Wraz z firmą Prodig-tech mamy przyjemność zaprosić Was na Targi Motor Show w Poznaniu. Firma Prodig-Tech powinna być Wam znana z artykułu : LINK . Od 2006 roku zajmuje się ona produkcja urządzeń elektronicznych, jednakże głównym asortymentem są samochodowe mierniki grubości lakieru. Mierniki typu GL-PRO-1 czy GL-8s to jedne z lepszych mierników dostępnych [...]
W tym roku miałem okazję być na europejskiej premierze nowego Avensisa III FL w Genewie. Słowo "nowego" powinienem mimo wszystko zastąpić hasłem "zmodernizowanego", ponieważ producent nie zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, a zastosowanie gruntownego faceliftingu. Swoją drogą bardzo pozytywnie odbieram ten model w gamie Toyoty, począwszy od 1998 roku gdy zadebiutował w swojej [...]
Octavia RS, czyli Rally Style, zagościła już wraz z pierwszą odmianą. Dokładnie 15 lat temu wraz z przeprowadzeniem drobnego liftingu przygotowano usportowioną odmianę RS wyposażoną w silnik 1.8T 180 KM. W drugiej generacji zastosowano ten sam silnik co w Golfie V GTI czyli 2.0 TFSI 200 KM. Najnowsza generacja została wyposażona w silnik 2.0 TSI [...]
Gdzie bym nie spojrzał, wszędzie widzę firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań w imieniu swoich klientów od ubezpieczycieli, ale którym zaufać? Postaram się w tym tekście szerzej o tym odpowiedzieć. Mój przypadek był trudny? Gdy miałem poważny wypadek w 2010 roku, wszystko wywróciło mi się do góry nogami, wiele emocji, przeżyć, podziękowań, że to się [...]
Tak się zastanawiam, kiedy po raz pierwszy jechałem autem wyposażonym w monitoring GPS, prawdopodobnie było to Audi RS5 w wersji za ponad pół miliona złotych i mimo wszystko zastanawiałem się czy jest to konieczne?! No właśnie, nie jestem typem wariata drogowego, dla którego auto firmowe to przepustka do wolności, możliwość pokonywania wysokich krawężników z zamkniętymi [...]
Drugie, współczesne życie Skody pod egidą grupy Volkswagena, to tak na dobrą sprawę pasmo sukcesów - Fabia, Octavia czy Superb. To już 14 lat odkąd na rynku zadebiutował najbardziej prestiżowy w gamie model i zjednał sobie wielu sympatyków, podobnie było z drugą generacją, jak i liftingiem w 2013 roku. Firmy pokochały ten model, ze względu [...]
Cześć i czołem. Przyznam szczerze, że już od dawna chodził mi po głowie tego typu materiał. Wszystko przez to co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, a dzieje się naprawdę źle. To, że należy sprawdzić miernikiem lakieru auto używane uznaję za procedurę standardową i mam nadzieję, że tutaj się ze mną zgodzicie, natomiast od jakiegoś czasu zalecam [...]