Kierowcy Formuły 1 podczas spotkania z firmą Pirelli oraz Berniem Ecclestonem zostali poproszeni o unikanie publicznych, negatywnych komentarzy na temat ogumienia.
Zespół Red Bulla podobnie jak McLaren wyścig na torze Monza postanowił poświęcić, aby wymienić części silnika i dać sobie lepszą szansę w kolejnych wyścigach sezonu. Kierowcy ekipy nie koncentrowali się dzisiaj na szlifowaniu tempa kwalifikacyjnego, a skupiali się na przygotowaniu bolidów pod kątem wyścigu. Nie obyło się jednak bez kłopotów technicznych. Ricciardo miał problemy z hydrauliką auta, a Kwiat ze skrzynią biegów.
Kierowcy zespołu Lotusa wierzą w kolejny udany weekend wyścigowy dla swojej ekipy. Po podium w Spa, dzisiejsze treningi na szybkiej Monzie dają im powody do optymizmu.
Zespół Ferrari na własnej ziemi nie jest w stanie zagrozić ekipie Mercedesa jednak obaj kierowcy chcą dać z siebie wszystko dla zgromadzonych licznie wokół toru tifosi. Sebastian Vettel w obu dzisiejszych treningach osiągał trzeci czas, podczas gdy Kimi Raikkonen dwukrotnie był szósty.
Zespół McLarena poświęca kolejny weekend wyścigowy i przed wyścigiem na torze Monza po raz kolejny wymienia silnik w swoich bolidach. Obaj kierowcy jutro mają w planach oszczędzanie układów napędowych i ewentualną walkę dopiero w niedzielę.
Nico Hulkenberg i Sergio Perez przez cały piątek liczyli się w walce z czołówką. Jak wypadną jutro podczas kwalifikacji? Według Pereza to dla nich najważniejszy dzień.
Mimo iż zespół Toro Rosso na Monzie nie dysponuje najlepszą konstrukcją wyścigową młodzi kierowcy zespołu są pod wrażeniem możliwości bolidów F1 na tak szybkim obiekcie. Carlos Sainz rano miał spore problemy ze skrzynią biegów i sesję zakończył w pułapce żwirowej na zakręcie Parabolica. Dodatkowo Hiszpan zostanie w niedzielę przesunięty na starcie o 10 pozycji za wyminą silnika. Dlatego dzisiaj skupiał się na ustawieniach bolidu pod kątem wyścigu.
Zespół Williamsa miał owocny pierwszy dzień treningów na torze Monza. Obaj kierowcy zespołu dostrzegają potencjał bolidu i liczą na pozytywny wynik jutro oraz w niedzielę.
Dla zespołu Saubera pierwszy dzień zmagań z torem Monza przebiegł bez większych zgrzytów. Ekipa na szybkościowym torze tradycyjnie skupiała się na dostosowaniu odpowiednich poziomów docisku, uzyskując czasy w okolicach 10 miejsca.
Kierowcy Mercedesa w piątkowych treningach na torze Monza nie pozostawali złudzeń co do tego kto jutro i w niedzielę będzie walczyć o zwycięstwo. Lewis Hamilton póki co posiada nieznaczną przewagę nad Nico Rosbergiem, a obaj kierowcy Mercedes dysponują bardzo bezpieczną przewagą nad trzecim w tabeli wyników Sebastianem Vettelem.
Zgodnie z podejrzeniami zespół Red Bulla na torze Monza zamierza skopiować strategię wymiany silników na jaką zdecydował się dwa tygodnie temu zespół McLarena.
Firma Pirelli w piątek rano potwierdziła ostatecznie jakie ciśnienia w oponach będą zalecane przez nią podczas weekendu wyścigowego na torze Monza.
Kierowcy Mercedesa również w drugim treningu na miękkich oponach Pirelli potwierdzili swoją wyższość nad resztą stawki. Tym razem Lewis Hamilton okazał się szybszy od Nico Rosberga o zaledwie 0,021 sekundy.
Bernie Ecclestone we Włoszech potwierdził, że przyszłoroczny finał mistrzostw świata może zostać rozegrany nawet w połowie grudnia na torze Sepang w Malezji.
Zespół Mercedesa z poprawioną jednostką napędową zdominował pierwszą sesję treningową na torze Monza. Lewis Hamilton po 90 minutach przygotowań wyprzedza Nico Rosberga o blisko pół sekundy.
Zespół Mercedes przed GP Włoch na torze Monza wykorzystał siedem z dostępnych dla siebie tokenów, pozwalających na zmiany w jednostce napędowej w trakcie sezonu.
Firma Pirelli zgodnie z zapowiedzią opublikowała raport dotyczący wydarzeń z weekendu wyścigowego na torze Spa-Francorchamps, gdzie opony najpierw w bolidzie Nico Rosberga, a później w aucie Sebastiana Vettela niebezpiecznie eksplodowały przy znacznych prędkościach.
Sergio Perez nie obawia się o swoją posadę w zespole Force India i wierzy, że ostatecznie potwierdzenie tej informacji zostanie opublikowane w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Przyszłość Jamesa Allisona w Ferrari również została już przesądzona. Dyrektor techniczny zespołu wedle nieoficjalnych informacji utrzyma swoje stanowisko.
Zespół Williamsa mimo iż dysponuje mocnym bolidem w ostatnim czasie ma problem z uzyskaniem korzystnego wyniku. Szybki tor Monza będzie stanowił dla kierowców tej ekipy kolejną szansę do pokazania możliwości drzemiących w modelu FW37.
Lewis Hamilton przyznał, iż nie wierzy w to, że jego kolega z zespołu i główny rywal do tytułu mistrzowskiego, Nico Rosberg, w tym roku obniżył swoją formę.
W przyszłym roku Formuła 1 pierwszy raz wystartuje w Azerbejdżanie. Pod nazwą GP Europy zostanie zorganizowany wyścig w Baku. Brytyjski dziennikarz Ted Kravitz pokazał, jak wąski będzie uliczny tor...
Marcus Ericsson namawia Formułę 1 na Grand Prix w którymś z krajów skandynawskich, choć jednocześnie przyznaje, że są małe szanse na realizację tego pomysłu. F1 już ścigała się w Skandynawii,...
Dochody kierowców są jednym z najciekawszych pozawyścigowych tematów dla fanów Formuły 1. Paddock Magazine już teraz podał swoje zestawienie "szacunkowych" zarobków zawodników w sezonie 2016.
Ciekawie rozstrzygnął się pierwszy wyścig finałowej rundy indyjskiej serii jednomiejscowych bolidów MRF Challenge w Formule 2000. Na torze w Madrasie na podium stanęli razem potomkowie trzech...
Zeszłego roku sędziowie w Formule 1 nałożyli przeszło 100 kar na kierowców, policzył blog F1 Fanatic. Próg ów został przekroczony pierwszy raz. Kar jest coraz więcej mimo, że od dłuższego czasu...
Williams wziął za cel na nowy sezon Formuły 1 nie tylko gonienie Mercedesa i Ferrari, ale też obronienie się przed Red Bullem. Zespół z Grove ubiegłego roku powtórzył 3.
Nico Hulkenberg oznajmił, że jest szczęśliwy w Force India i nie próbuje za wszelką cenę przejść do topowego zespołu Formuły 1. Zobacz także: Bottas nie jest sfiksowany na punkcie Ferrari ...
Honda nie zdołała wyeliminować awarii w swoim hybrydowym silniku V6 turbo w Formule 1 zmianami wprowadzonymi do niego na sezon 2016, twierdzi francuski magazyn Auto Hebdo.
Szanse Kevina Magnussena na zastąpienie Pastora Maldonado w składzie Renault na sezon 2016 Formuły 1 radykalnie wzrosły i powrót Duńczyka do wyścigów Grand Prix jest już niemal przesądzony.
Zespół Toro Rosso spodziewa się zdążyć przygotować nowy bolid Formuły 1 na pierwsze testy przed sezonem 2016, mimo opóźnień spowodowanych zamieszaniem z dostawcą silników. Zobacz także: Nowy bolid...