Słowna przepychanka jak za pośrednictwem mediów od miesięcy trwa pomiędzy włodarzami toru Monza a Berniem Ecclestonem w najbliższy weekend wkroczy na wyższy poziom.
Jak dowiedział się serwis autosport.com problemy finansowe Lotusa wynikają obecnie głównie z faktu iż koncern PDVSA wstrzymał finansowanie kariery Pastora Maldonado na czas rozmów o ewentualnym przejęciu zespołu przez Renault.
Kierowcy McLarena przed występem na najszybszym torze w kalendarzu nie liczą na nagły wzrost osiągów ich bolidu. Mają jednak nadzieję, że zespół wyciągnie kolejne wnioski i wykorzysta czas spędzony na torze do poprawy auta.
Kierowcy Mercedesa przed wizytą na torze Monza nie mają powodów do obaw. Ich bolidy są zdecydowanie najszybsze, dysponują najmocniejszym silnikiem i świetnym pakietem aerodynamicznym. Na najszybszym torze w całym kalendarzu F1 liczą więc na kolejny udany weekend. Nico Rosberg do Monzy przyjedzie już jako świeżo upieczony tata. W niedzielę w szpitalu w Monako na świat przyszła jego córka. Na ile wpłynie to na osiągi kierowcy przekonamy się już wkrótce.
Zespół Force India zgodnie ze wczorajszymi doniesieniami przedłużył kontrakt z Nico Hulkenbergiem. Niemiec, który jest tegorocznym triumfatorem 24-godzinnego wyścigu w Le Mans w przyszłym roku dalej będzie reprezentował barwy zespołu z Silverstone.
Firma Pirelli wczoraj wieczorem poinformowała, że zakończyła dochodzenie w sprawie eksplozji opony w bolidzie Sebastiana Vettela do jakiej doszło na przedostatnim okrążeniu GP Belgii na szybkim torze Spa-Francorchamps.
Bernie Ecclestone musi być mocno zdeterminowany, aby przywrócić Formule 1 kolejny fabryczny zespół, Renault. Wedle doniesień z Wielkiej Brytanii ekscentryczny włodarz Formuły 1 pokrył w sierpniu koszty pensji 400 pracowników zespołu Lotusa.
Szef działu sportów motorowych Hondy i głównodowodzący projektem F1 japońskiego producenta, Yasuhisa Arai, uważa, że sinik V6 turbo wyprodukowany w Sakurze obecnie traci do Mercedesa 40-50 KM, ale jest mocniejszy od Renault o około 25 KM.
Kierowcy zespołu Sauber liczą, że typowo szybkościowa charakterystyka toru Monza w połączeniu ze zmodyfikowanymi jednostkami napędowymi Ferrari pomogą im dobrze wypaść podczas zbliżającego się wielkimi krokami Grand Prix Włoch.
Formuła 1 po wizycie w belgijskich Ardenach powoli przenosi się na północ Włoch, gdzie znajduje się najszybszy tor w kalendarzu mistrzostw świata, legendarna Monza, która jak się można domyślać jest kolejnym ulubionym torem większości zawodników.
Po potwierdzeniu przez Ferrari przedłużenia kontraktu z Kimim Raikkonenem silly seson nieco się uspokoił jednak cały czas kibice nie mają pełnego obrazu co do wyglądu przyszłorocznej stawki kierowców F1.
Sebastian Vettel po pechowym dla siebie wyścigu w Belgii został skrytykowany przez wielu ważnych bywalców padoku Formuły 1 za ostrą krytykę firmy Pirelli, niemniej jego były partner z zespołu Red Bulla, Mark Webber, w pełni go poprał.
Zespół Lotusa najprawdopodobniej już w przyszłym tygodniu zmieni właścicieli, a większościowy pakiet udziałów w ekipie ponownie obejmie Renault.
Mimo iż FIA wznowiła badania rozwojowe nad możliwością wprowadzenia w Formule 1 zamkniętych kokpitów, Charlie Whiting uważa, że idea ta jest mało prawdopodobna.
Charlie Whiting, delegat techniczny FIA przyznał, że zagrywka Hondy mająca na celu wymianę w Belgii większej liczby silników niż potrzebowała stanowiła wykorzystanie zmienionych przepisów.
FIA zamierza współpracować z Pirelli, aby rozwiązać problem ogumienia jaki ujrzał światło dzienne podczas weekendu wyścigowego na szybkim torze Spa-Francorchamps.
Po wyścigu w Belgii Jenson Button w końcu oficjalnie przyznał, że jego ekipa musi zmienić cele założone na bieżący sezon, gdyż wygranie wyścigu, a nawet wizyta na podium w tym roku jest mało prawdopodobna.
Jean-Eric Vergne w wywiadzie dla francuskiego Auto Hebdo przyznał, że mógł ścigać się w tegorocznym wyścigu Le Mans wraz z Nico Hulkenbergiem jednak na przeszkodzie do tego celu stanęło Ferrari.
Śmierć Justina Wilson w zaledwie miesiąc po śmierci Julesa Bianchiego sprawiła, że włodarze z FIA ponownie rozpoczęli dywagacje nad możliwością lepszej ochrony głowy kierowcy w wyścigach bolidów jednomiejscowych.
Wedle doniesień z Belgii zespół Lotusa nie zdołał jeszcze porozumieć się z prawnikami reprezentującymi jego byłego kierowcę rezerwowego, Charlesa Pica.
Toto Wolff z Mercedesa przyznał, że jego ekipa ostatecznie zrezygnowała z ryzykownej jego zdaniem strategii pokonania GP Belgii z jednym tylko zjazdem na aleję serwisową.
Szef zespołu Red Bull zdradził, że jego ekipa prawdopodobnie za dwa tygodnie we Włoszech zdecyduje się na strategiczną zmianę silnika w obydwu swoich bolidach.
W przyszłym roku Formuła 1 pierwszy raz wystartuje w Azerbejdżanie. Pod nazwą GP Europy zostanie zorganizowany wyścig w Baku. Brytyjski dziennikarz Ted Kravitz pokazał, jak wąski będzie uliczny tor...
Marcus Ericsson namawia Formułę 1 na Grand Prix w którymś z krajów skandynawskich, choć jednocześnie przyznaje, że są małe szanse na realizację tego pomysłu. F1 już ścigała się w Skandynawii,...
Dochody kierowców są jednym z najciekawszych pozawyścigowych tematów dla fanów Formuły 1. Paddock Magazine już teraz podał swoje zestawienie "szacunkowych" zarobków zawodników w sezonie 2016.
Ciekawie rozstrzygnął się pierwszy wyścig finałowej rundy indyjskiej serii jednomiejscowych bolidów MRF Challenge w Formule 2000. Na torze w Madrasie na podium stanęli razem potomkowie trzech...
Zeszłego roku sędziowie w Formule 1 nałożyli przeszło 100 kar na kierowców, policzył blog F1 Fanatic. Próg ów został przekroczony pierwszy raz. Kar jest coraz więcej mimo, że od dłuższego czasu...
Williams wziął za cel na nowy sezon Formuły 1 nie tylko gonienie Mercedesa i Ferrari, ale też obronienie się przed Red Bullem. Zespół z Grove ubiegłego roku powtórzył 3.
Nico Hulkenberg oznajmił, że jest szczęśliwy w Force India i nie próbuje za wszelką cenę przejść do topowego zespołu Formuły 1. Zobacz także: Bottas nie jest sfiksowany na punkcie Ferrari ...
Honda nie zdołała wyeliminować awarii w swoim hybrydowym silniku V6 turbo w Formule 1 zmianami wprowadzonymi do niego na sezon 2016, twierdzi francuski magazyn Auto Hebdo.
Szanse Kevina Magnussena na zastąpienie Pastora Maldonado w składzie Renault na sezon 2016 Formuły 1 radykalnie wzrosły i powrót Duńczyka do wyścigów Grand Prix jest już niemal przesądzony.
Zespół Toro Rosso spodziewa się zdążyć przygotować nowy bolid Formuły 1 na pierwsze testy przed sezonem 2016, mimo opóźnień spowodowanych zamieszaniem z dostawcą silników. Zobacz także: Nowy bolid...