Kierowcy Mercedesa bez większych problemów awansowali do drugiej części sesji kwalifikacyjnej, jako jedyni pokonując okrążenie toru Spa-Francorchamps na średniej mieszance opon.
Zespół McLarena poprawił swój niechlubny rekord kar i zgodnie z zapowiedziami dzisiaj dokonał kolejnej zmiany podzespołów silników w swoich bolidach.
Zespół Mercedesa na dwie godziny przed sesją kwalifikacyjną do Grand Prix Belgii utrzymuje prowadzenie. W sobotni poranek zmieniła się jednak wewnętrzna kolejność zawodników. Lewis Hamilton jako jedyny dzisiaj zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 49 sekund, podczas gdy Nico Rosberg stracił do niego blisko pół sekundy.
FIA zdecydowała się usunąć dopiero co zainstalowane nowe krawężniki na szczycie kompleksu zakrętów Eau Rouge Raidillon, mające uniemożliwić zawodnikom ścinanie tej części toru.
Firma Pirelli w sobotę rano w końcu opublikowała raport z wewnętrznego śledztwa dotyczącego groźnie wyglądającego wypadku Nico Rosberga, do którego doszło w szybkiej części toru Spa-Francorchamps podczas drugiego piątkowego treningu.
Jak się można było domyślać FIA przykładnie ukarała zespół Red Bulla za niebezpieczne wypuszczenie Daniiła Kwiata ze swojego garażu tuż przed nadjeżdżającego Felipe Nasra.
Zapowiadana hucznie przez Hondę modernizacja silnika V6 turbo po pierwszych treningach na torze Spa-Francorchamps wydaje się mocno przesadzona. Fernando Alonso jeszcze przed sprawdzeniem nowej konstrukcji zdawał sobie sprawę z tego faktu, a dzisiaj jego przypuszczenia potwierdziły się. Obaj zawodnicy McLarena zauważają jednak poprawę MP4-30 i nie liczą na świetny wynik ani w Spa, ani za dwa tygodnie na Monzy.
Pastor Maldonado po wypadku w pierwszej sesji znów znalazł się na językach wszystkich w padoku, ale Wenezuelczyk pozostaje skupiony na zadaniu. Z piątku zadowolony jest Romain Grosjean, mimo tego, że musiał oddać w pierwszej sesji bolid Jolynowi Palmerowi.
Kierowcy zespołu Ferrari przyzwyczaili już swoich kibiców, że z reguły plasują się jedynie za plecami kierowców Mercedesa. W piątek na torze w Spa musieli również uznać wyższość kierowców Red Bulla. Obaj jednak wierzą, że jeszcze wszystkiego nie pokazali w ten weekend i spodziewają się poprawy formy w sobotę.
Problemy Nico Rosberga spowodowały, że kierowcy Force India nie dokończyli swoich prac na długich przejazdach. Starają się mimo wszystko pozostać dobrej myśli.
Marcus Ericsson dysponował dobrym tempem do momentu swojego wypadku. Zarówno Szwed, jak i Brazylijczyk Felipe Nasr są zadowoleni z piątkowych treningów.
Obaj kierowcy Red Bulla sÄ… zadowoleni z piÄ…tkowych jazd. SkupiajÄ… siÄ™ na poprawie bolidu i utrzymaniu dobrego tempa podczas znacznie bardziej konkurencyjnych kwalifikacji.
Zespół Williamsa tradycyjnie w piątek nie miał najlepszego tempa. Kierowcy zespołu zamiast skupiać się na osiągach, testowali aerodynamikę swoich bolidów i liczą na zdecydowaną zwyżkę formy już w sobotę.
Kierowcy Toro Rosso dzisiaj po raz pierwszy mogli poczuć co to znaczy pokonywać tor Spa-Francorchamps w bolidzie Formuły 1. Obaj są tym faktem mocno podekscytowani i liczą na dalszą poprawę mimo iż charakterystyka toru niekonieczni musi w ten weekend odpowiadać charakterystyce ich bolidów.
Zespół Mercedesa po przerwie wakacyjnej powrócił na swoje tradycyjne dwie pierwsze pozycje w tabeli wyników. Nico Rosberg w obu treningach nieznacznie wyprzedzał Lewisa Hamiltona. Niemiec przeżył jednak chwilę grozy, gdy przy dużej prędkości, przy zakręcie Blanchimont w jego aucie pękła tylna opona. Szczęśliwie kierowca uniknął kontaktu z bandą i wyszedł z opresji cało.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła dzisiaj, że kierowcy McLarena przystąpią do wyścigu o GP Belgii prawdopodobnie z ostatnich pól startowych.
Nico Rosberg mimo drobnych problemów z oponami Pirelli w końcówce drugiego treningu zdołał utrzymać prowadzenie w tabeli wyników wyprzedzając Lewisa Hamiltona o 0,3 sekundy.
Po kiepskim wyścigu w wykonaniu kierowców Mercedesa na Węgrzech, zarówno Lewis Hamilton, jak i Nico Rosberg powrócili mocno zmotywowani do rywalizacji po przerwie wakacyjnej i rozpoczęli weekend w Belgii od uzyskania dwóch najlepszych czasów.
Występ Sebastiana Vettela w Grand prix Belgii będzie jego 150 startem w F1 i jak się można domyślać Niemiec nie mógł powstrzymać się od uczczenia tego jubileuszu zmianą malowania swojego kasku.
Nico Hulkenberg wierzy, że cały czas ma przed sobą ;"kilka dobrych;" opcji na sezon 2016 i jest przekonany, że pozostanie w stawce kierowców Formuły 1.
Kierowcy McLarena w Belgii będą mieli do dyspozycji nową, poprawioną jednostkę napędową Hondy jednak jej wykorzystanie będzie wiązało się z kolejnymi karami.
W przyszłym roku Formuła 1 pierwszy raz wystartuje w Azerbejdżanie. Pod nazwą GP Europy zostanie zorganizowany wyścig w Baku. Brytyjski dziennikarz Ted Kravitz pokazał, jak wąski będzie uliczny tor...
Marcus Ericsson namawia Formułę 1 na Grand Prix w którymś z krajów skandynawskich, choć jednocześnie przyznaje, że są małe szanse na realizację tego pomysłu. F1 już ścigała się w Skandynawii,...
Dochody kierowców są jednym z najciekawszych pozawyścigowych tematów dla fanów Formuły 1. Paddock Magazine już teraz podał swoje zestawienie "szacunkowych" zarobków zawodników w sezonie 2016.
Ciekawie rozstrzygnął się pierwszy wyścig finałowej rundy indyjskiej serii jednomiejscowych bolidów MRF Challenge w Formule 2000. Na torze w Madrasie na podium stanęli razem potomkowie trzech...
Zeszłego roku sędziowie w Formule 1 nałożyli przeszło 100 kar na kierowców, policzył blog F1 Fanatic. Próg ów został przekroczony pierwszy raz. Kar jest coraz więcej mimo, że od dłuższego czasu...
Williams wziął za cel na nowy sezon Formuły 1 nie tylko gonienie Mercedesa i Ferrari, ale też obronienie się przed Red Bullem. Zespół z Grove ubiegłego roku powtórzył 3.
Nico Hulkenberg oznajmił, że jest szczęśliwy w Force India i nie próbuje za wszelką cenę przejść do topowego zespołu Formuły 1. Zobacz także: Bottas nie jest sfiksowany na punkcie Ferrari ...
Honda nie zdołała wyeliminować awarii w swoim hybrydowym silniku V6 turbo w Formule 1 zmianami wprowadzonymi do niego na sezon 2016, twierdzi francuski magazyn Auto Hebdo.
Szanse Kevina Magnussena na zastąpienie Pastora Maldonado w składzie Renault na sezon 2016 Formuły 1 radykalnie wzrosły i powrót Duńczyka do wyścigów Grand Prix jest już niemal przesądzony.
Zespół Toro Rosso spodziewa się zdążyć przygotować nowy bolid Formuły 1 na pierwsze testy przed sezonem 2016, mimo opóźnień spowodowanych zamieszaniem z dostawcą silników. Zobacz także: Nowy bolid...