Strategia zastraszenia Formuły 1 odejściem Red Bulla najwyraźniej nie sprawdza się. Ostateczny termin na rozwiązanie kwestii dostawcy silników na sezon 2016 wyznaczony przez Dietricha Mateschitza minął z końcem października.
Po wypowiedzi Berniego Ecclestonea, przedstawicieli McLarena a także Hondy w kwestii ewentualnych dostaw silników dla Red Bulla przyszła pora na wypowiedź szefa ekipy z Milton Keynes.
Zespół Ferrari Meksyk opuszcza bez punktów. Co więcej podwójne nieukończenie wyścigu przytrafiło się ekipie Ferrari po raz pierwszy od czasu GP Australii z 2006 roku. Kimi Raikkonen zakończył rywalizację po nieco kontrowersyjnej kolizji z Bottasem, a Sebastian Vettel po serii błędów ostatecznie zakończył wyścig na bandzie, tłumacząc się, że zbyt mocno starał się odrabiać straty po kolizji z pierwszego zakrętu z Danielem Ricciardo.
Valtteri Bottas w dzisiejszym wyścigu zdołał wskoczyć na podium, na metę wjeżdżając za kierowcami Mercedesa, po tym jak po restarcie wyścigu udało mu się wyprzedzić Daniiła Kwiata z Red Bulla. W przypadku Fina nie obyło się jednak bez kontrowersji związanych z kolizją z Kimim Raikkonenem. Rodacy po niemal identycznym kontakcie jak podczas GP Rosji chyba nie przepadają za sobą. W po wyścigowej wypowiedzi Valtteri Bottas w bezosobowy sposób wypowiada się na temat Kimiego Raikkonena. Felipe Massa z kolei nie jest zadowolony ze swojego wyścigu, ale docenia osiągi całego zespołu.
Nico Rosberg tym razem zdołał obronić wywalczone z trudem pole position przed GP Meksyku. Niemiec pewnie kontrolował swoją przewagę od startu do mety, a ekipa Mercedesa po raz 10 w tym roku sięgnęła po podwójne zwycięstwo.
Sergio Perez nie zmieniał opon po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa i mimo, że miał za sobą rywali na świeżych gumach, był w stanie utrzymać się na 8. pozycji. Zaliczył udane Grand Prix przed własną publicznością.
Daniel Ricciardo jest mimo wszystko odrobinę rozczarowany. Okoliczności nie sprzyjały dzisiaj Red Bullowi. Obaj kierowcy wychodzą z założenia, że gdyby nie samochód bezpieczeństwa ktoś z nich stanąłby na podium.
Zespół Saubera przyzwyczaił już swoich kibiców, że potrafi dobrze rozpocząć mistrzostwa, jednak końcówka sezonu nie zawsze wychodzi mu najlepiej. W Meksyku obaj kierowcy zespołu mieli problemy z przegrzewającymi się hamulcami. Felipe Nasr wycofał się z tego powodu z rywalizacji, podczas gdy Marcus Ericsson na metę przyjechał dopiero 12.
Romain Grosjean ostatecznie zakończył Grand Prix Meksyku na 10. miejscu. Pod koniec wyścigu na ogonie cały czas wisiał mu Pastor Maldonado. Wenezuelczyk nie poradził sobie z Francuzem.
Kapryśna pogoda, delikatnie określając resztki huraganu Patrycja, które niemal doszczętnie zrujnowały show jakim jest wizyta Formuły 1 w Stanach Zjednoczonych, w niedzielę nie przestaje dawać znać o sobie.
Skróconą do tylko dwóch segmentów, na skutek złych warunków atmosferycznych, sesję kwalifikacyjną w Austin wygrał Nico Rosberg, który w Q2 wyprzedził Lewisa Hamiltona i Daniela Ricciardo.
Warunki pogodowe w Austin wydają się stabilizować mimo iż tor jest zupełnie zalany wodą, kierowcy bez przeszkód rozpoczęli drugą część sesji kwalifikacyjnej.
Przełożona na niedzielę rano sesja kwalifikacyjna do Grand Prix USA rozpoczęła się zgodnie z nowym harmonogram o godzinie 15:00 czasu polskiego (9:00 rano czasu w Austin).
Międzynarodowa Federacja Samochodowa opublikowała wnioski płynące z wypadku Carlosa Sianza do jakiego doszło dwa tygodnie temu podczas sobotniego treningu w Soczi.
Nico Hulkenberg wierzy, że jego zespół w Austin stać na kolejny dobry wynik. Ekipa Force India nieźle czuje się na mokrym torze i jest przygotowana na każde warunki w niedzielę.
Tańczący duet kierowców Red Bulla nie zdołał w cudowny sposób zmienić pogody, ale na pewno rozśmieszył niejednego fana Formuły 1. Daniił Kwiat wątpi jednak, że po tym występie otrzyma telefon od Tańca z Gwiazdami.
Kierowcy Ferrari zdają sobie sprawę z faktu, że dzisiaj kibice w Austin byli mocno zawiedzeni spektaklem jaki spłatała im pogoda. Wiele wskazuje jednak na to, że jutro warunki pogodowe powinny już się poprawić. Obaj kierowcy Ferrari mają jednak na swoich kontach kary przesunięcia o 10 pozycji na starcie wyścigu za wymianę piątej już w tym sezonie jednostki napędowej. Jedynym pocieszeniem jest natomiast fakt, że wymiana ta była podyktowana modernizacją silnika, który powinien teraz wykazywać lepszą niezawodność i moc.
Max Versappen oprócz zabawy spowodowanej niesprzyjającymi warunkami, musiał także poradzić sobie z problemem jednostki napędowej w trakcie trzeciego treningu.
W zespole Williamsa po sobotnim treningu i przedłużającym się oczekiwaniu na odwołanie sesji kwalifikacyjnej panują mieszane nastroje. Valtteri Bottas, który rano uzyskał czwarty czas uważa, że ekipa poprawiła zachowanie auta na mokrej nawierzchni, podczas gdy Felipe Massa rano narzekał na duży ruch na torze.
Kierowcy Lotusa przyznają, że dzisiaj nie było możliwości rozegrania sesji kwalifikacyjnej na torze w Austin. Obaj liczą jednak, że jutro pogoda pozwoli rozegrać zarówno czasówkę, jak i wyścig oraz pozwoli wynagrodzić stracony czas kibicom, którzy za swoją wytrwałość po dzisiejszych dniu spędzonym na torze zostali zaproszeni przez Berniego Ecclestonea do alei serwisowej.
Gdyby tylko Marcus Ericsson mógł zrobić więcej okrążeń. Dla Szweda to debiut na torze w Austin. Jednak ani on, ani Felipe Nasr nie byli w stanie przetestować dyspozycji bolidu.
Bernie Ecclestone w Austin stwierdził, że ewentualne dostarczanie od przyszłego roku przez Hondę silników dla Red Bulla jest blokowane przez Rona Dennisa.
W przyszłym roku Formuła 1 pierwszy raz wystartuje w Azerbejdżanie. Pod nazwą GP Europy zostanie zorganizowany wyścig w Baku. Brytyjski dziennikarz Ted Kravitz pokazał, jak wąski będzie uliczny tor...
Marcus Ericsson namawia Formułę 1 na Grand Prix w którymś z krajów skandynawskich, choć jednocześnie przyznaje, że są małe szanse na realizację tego pomysłu. F1 już ścigała się w Skandynawii,...
Dochody kierowców są jednym z najciekawszych pozawyścigowych tematów dla fanów Formuły 1. Paddock Magazine już teraz podał swoje zestawienie "szacunkowych" zarobków zawodników w sezonie 2016.
Ciekawie rozstrzygnął się pierwszy wyścig finałowej rundy indyjskiej serii jednomiejscowych bolidów MRF Challenge w Formule 2000. Na torze w Madrasie na podium stanęli razem potomkowie trzech...
Zeszłego roku sędziowie w Formule 1 nałożyli przeszło 100 kar na kierowców, policzył blog F1 Fanatic. Próg ów został przekroczony pierwszy raz. Kar jest coraz więcej mimo, że od dłuższego czasu...
Williams wziął za cel na nowy sezon Formuły 1 nie tylko gonienie Mercedesa i Ferrari, ale też obronienie się przed Red Bullem. Zespół z Grove ubiegłego roku powtórzył 3.
Nico Hulkenberg oznajmił, że jest szczęśliwy w Force India i nie próbuje za wszelką cenę przejść do topowego zespołu Formuły 1. Zobacz także: Bottas nie jest sfiksowany na punkcie Ferrari ...
Honda nie zdołała wyeliminować awarii w swoim hybrydowym silniku V6 turbo w Formule 1 zmianami wprowadzonymi do niego na sezon 2016, twierdzi francuski magazyn Auto Hebdo.
Szanse Kevina Magnussena na zastąpienie Pastora Maldonado w składzie Renault na sezon 2016 Formuły 1 radykalnie wzrosły i powrót Duńczyka do wyścigów Grand Prix jest już niemal przesądzony.
Zespół Toro Rosso spodziewa się zdążyć przygotować nowy bolid Formuły 1 na pierwsze testy przed sezonem 2016, mimo opóźnień spowodowanych zamieszaniem z dostawcą silników. Zobacz także: Nowy bolid...