Mówi się, że czerwone samochody są najszybsze. Być może reguła ta nie zawsze się sprawdza, jednak w przypadku testowanego egzemplarza Renault jest jak najbardziej właściwa. Clio R.S. Trophy 220 EDC bo tak brzmi jego pełna nazwa jest obecnie najmocniejszą osobówką w stajni francuskiego producenta. Co prawda niedługo się to zmieni gdy 12 września na rynek wkroczy Mégane R.S. czwartej generacji. Póki co mam radość z tego że jeżdżę tym co najlepsze u Renault.
Peugeot zaprezentował model 308 po faceliftingu. Jest to ważny produkt dla marki ze względu na klientów biznesowych. Dlatego francuski producent starał się ze wszystkich sił dopracować go do perfekcji. Czy to się jednak udało?
W 2014 roku Peugeot 308 został zwycięzcą prestiżowego konkursu Car of The Year. Przez 3 lata, które minęły od tamtego wydarzenia, konkurencja 308 nadrobiła zaległości i w wielu aspektach wyprzedziła Peugeota. Francuzi nie pozostali obojętni na taką sytuację, odświeżając swój kompaktowy sztandarowy produkt.
W segmencie C znajdziemy kilka propozycji ze świata premium. Jeśli jednak ktoś ma kaprys na uterenowionego hatchbacka, to na polu walki pozostają już tylko dwie propozycje. Tym razem przyjrzymy się tej francuskiej. Poznajcie DS 4 Crossback.
Gdybym zaczepił kogokolwiek z was na ulicy z pytaniem, ile może być warte to czerwone Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro, na pewno nikt nie podałoby choćby przybliżonej wartości auta. Pytanie, czy kompaktowy sedan z Ingolstadt, o wartości Porsche 718 jest warty tak poważnych pieniędzy.
Moje zauroczenie trwa – jakieś trzy lata wstecz miałem po raz pierwszy dłuższą styczność z „nowożytnym” Golfem i od razu była to najszybsza wersja R. Poczułem się zachwycony. Później następowały krótkie epizody – z niebieskim pięciodrzwiowym Golfem R, także niebieskim Golfem R Variant i totalnie czarnym, pięciodrzwiowym Golfem R. Za każdym razem poczucie wartości na drodze wzrastało, szacunek dla możliwości oraz efektywności niezmiennie pozostawał, a w głowie kotłowała się myśl, cóż za świetny samochód. Później był perłowo-biały Golf GTI – krata na fotelach, podwójny wydech i 230 koni mechanicznych… I złapało mnie zauroczenie dotyczące połączenia usportowionego charakteru, poszczególnych elementów i użyteczności na co dzień. Możecie więc przypuszczać, że moje serce tryskało radością na wieść, iż spędzę kilka następnych dni w towarzystwie poliftingowego Golfa… R…
Po pierwszym dniu spędzonym na Rodos z Lexusem LC500 przyszedł czas na zmiany. Drugiego dnia miałem stawić czoła dużemu wyzwaniu. Zawody, które miały miejsce w greckich górach, doprowadziły mnie na skraj zmęczenia, a samochód do granic możliwości trakcyjnych i po kres właściwości ekonomicznych. Jednak udało się. Byłem pierwszy i teraz opowiem wam jak tego dokonałem.
Pięć dni, trzech redaktorów – w nietypowy sposób postanowiliśmy sprawdzić Forda Ka+. Oto zbiór naszych opinii na temat tego auta. „Przyznam szczerze, że pierwsze zdjęcia i informacje dotyczące nowego Forda Ka+ nie napawały mnie optymizmem. W porównaniu do poprzednika (z którym w sumie łączy go tylko nazwa) zdawał się być wyraźnym krokiem do tyłu – głównie w kwestii stylistyki. Pierwsze spotkanie „na żywo” co prawda nie było złe, ale w mojej opinii Ka+ jest wyjątkowo nijakie z wyglądu. Paradoksalnie może to być jego zaleta – wszak na dobrą sprawę Ka+ celuje w zupełnie innych konkurentów niż znane nam dotychczas Ka.
Najnowsze Polo tak urosło, że można je już porównywać z wciąż popularnym w Polsce VW Golfem czwartej generacji. Polo jest już szersze i wyższe, a także ma większy rozstaw osi. Pod tym względem przerosło także Skodę Octavię pierwszej generacji (oczywiście nie na długość)! Oto nasze pierwsze wrażenia z prowadzenia najnowszego, miejskiego Volkswagena, którego sprzedaż rozpocznie się w połowie października.
Jeszcze kilka lat temu nikt nie byłby w stanie wyobrazić sobie takiego zestawienia – Alfa Romeo i Jaguar w jednym porównaniu, do tego aut z segmentu SUV? Nic bardziej mylnego – Stelvio i F-Pace’a wbrew pozorom wiele łączy, a ze względu na specyficzny charakter obydwu aut można traktować je jako bezpośrednich rywali.
SsangYong XLV to crossover typu kombi. Wszyscy zgodnie potwierdzą, że to taki większy , powiedzmy przyrodni brat Tivoli. Ten większy brat jest dłuższy od Tivoli o 24cm. Rozstaw osi i szerokość jest w obu autach identyczna. XLV to auto, które ma 444cm długości x 179,8cm szerokości oraz 160,5cm wysokości (ewentualnie 163,5cm z relingami). Dodatkowe centymetry urosły na tyłku co przełożyło się na większą przestrzeń dla pasażerów oraz ich bagaży.
Ford ma długą tradycję w tworzeniu udanych reprezentantów segmentu D. Warto przypomnieć chociażby Sierrę czy pierwsze generacje Mondeo, które przez lata skutecznie przyciągały do siebie szeroką klientelę. Czy produkowany przez siedem lat w belgijskim Genk model jest lepszy od poprzedników?
Ostatnio Maciek rozpływał się na temat wyglądu NX-a, ale narzekał na kanapowy charakter hybrydowej odmiany. Tym razem sprawdzamy, czy wersja turbo również pozbawiona jest przysłowiowego pazura.
Szukając kolejnego motocykla, czasami ciężko się na coś zdecydować. Nakedy są zbyt pospolite i niemal identyczne, klasyki mają zbyt mało sportowego ducha, a streetfightery nadto radykalną stylistykę... Yamaha postanowiła wyjść naprzeciw wszystkim tym, dla których naked nie kojarzy się z mangą, klasyk z osiągami i prowadzeniem sprzed stu lat, a streetfighter z wieczorną patologią na ulicach. Przedstawiamy fabrycznego freestylera czerpiącego garściami z wymienionych grup motocykli. Nostalgiczny streetfighter, klasyczny naked, agresywny klasyk. Każdy opis będzie prawidłowy. Oto Yamaha XSR900!
Jak połączyć włoski temperament i niecodzienny styl w miejskim crossoverze? Fiat zaserwował nam odpowiedź w bardzo humorystycznej reklamie. Sprawdzałem, czy faktycznie taka sytuacja mogła mieć miejsce.
Jaki jest Passat – każdy widzi. Ten samochód nie został stworzony w celu wzbudzania jakichś wyjątkowych emocji. Jak większość przedstawicieli segmentu D ma służyć do sprawnego i komfortowego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Dla tych, którzy potrzebują jakiegoś wyróżnika w tym samochodzie przygotowano pakiet R-Line, mający na celu usportowienie sylwetki średniaka Volkswagena.
Jeśli podczas dysput na temat zakupu nowego samochodu żona upiera się przy rodzinnym minivanie, a ty myślisz o czymś dającym frajdę z jazdy, choć też nie chcesz rezygnować z zalet przestronnego wnętrza, to Golf Sportsvan jest samochodem dla Was. Zwłaszcza w tej wersji.
Suzuki to firma która doskonale rozwinęła się w dwóch samochodowych dziedzinach: małych modelach miejskich i samochodach 4x4. Oto jeden z modeli Suzuki, oferowany w tej drugiej klasie: SX4 S-Cross. Suzuki to koncern doskonale znany na całym świecie trzem grupom ludzi: miłośnikom samochodów terenowych, miłośnikom motocykli i wielbicielom motorówek. Ci ostatni doceniają go za silniki zaburtowe o mocach od kliku do kilkuset KM (w Polsce oferta to dwadzieścia kilka silników o mocach od 2,5 KM za 3000 zł do 300 KM za 94 000 zł). W przypadku motocykli oferta obejmuje pełną paletę wersji, od takich na których jazda nie wymaga uprawnień na motocykl (skuter Addres o mocy 9,1 KM poniżej 7000 zł), aż do supersportowej wyczynowej wersji Hayabusa 1300 o mocy 197 KM za 58 000 zł. A samochody?
Niedrogi, dobrze wyposażony samochód, który sporo pomieści i jest ekonomiczny. Właśnie taki miał być nowy Fiat Tipo w zamyśle projektantów. Postanowiliśmy to sprawdzić.
Ford znany jest z szerokiej oferty skierowanej do rodzin. W katalogu producenta widnieją m.in. dwa modele z nazwą C-MAX – Grand C-MAX i po prostu C-MAX. Oba auta mieliśmy okazję przetestować. Na które auto postawić?
Każdy z nas wie doskonale, jak męczącą porą roku bywa zima. Kierowcy, którzy musieli walczyć z niskimi temperaturami oraz trudnymi warunkami na drogach, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkim obciążeniem może być mróz dla naszych samochodów. Drobne niewidoczne usterki spowodowane złymi warunkami jazdy można nieraz wykryć tylko w czasie profesjonalnego przeglądu. Jakie elementy [...]
Właściwie dobrana turbosprężarka nie tylko zwiększa pojemność skokową silnika, ale pozwala także polepszyć komfort jazdy i zaoszczędzić paliwo. To inwestycja na długie lata. Bazowa konstrukcja turbosprężarki polega na połączonej pracy koła sprężarki, osi wałka oraz koła turbiny. W ciągu kilkunastu lat producenci wprowadzili jednak wiele zmian w celu zwiększenia jej wydajności, ekonomiki jazdy oraz [...]
Każdy chciałby, aby jego samochód był jak najdłużej sprawny. Niestety intensywna eksploatacja, upływający czas, a często także zaniedbania ze strony właścicieli sprawiają, że dochodzi do kosztownych awarii. Awaria sprzęgła nie zawsze jest łatwa do zauważenia na samym początku. Problemy zaczynają pojawiać się podczas jazdy pod górę (auto ma problem z wjechaniem na wzniesienie) i w [...]
Drodzy Czytelnicy, Wraz z firmą Prodig-tech mamy przyjemność zaprosić Was na Targi Motor Show w Poznaniu. Firma Prodig-Tech powinna być Wam znana z artykułu : LINK . Od 2006 roku zajmuje się ona produkcja urządzeń elektronicznych, jednakże głównym asortymentem są samochodowe mierniki grubości lakieru. Mierniki typu GL-PRO-1 czy GL-8s to jedne z lepszych mierników dostępnych [...]
W tym roku miałem okazję być na europejskiej premierze nowego Avensisa III FL w Genewie. Słowo "nowego" powinienem mimo wszystko zastąpić hasłem "zmodernizowanego", ponieważ producent nie zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, a zastosowanie gruntownego faceliftingu. Swoją drogą bardzo pozytywnie odbieram ten model w gamie Toyoty, począwszy od 1998 roku gdy zadebiutował w swojej [...]
Octavia RS, czyli Rally Style, zagościła już wraz z pierwszą odmianą. Dokładnie 15 lat temu wraz z przeprowadzeniem drobnego liftingu przygotowano usportowioną odmianę RS wyposażoną w silnik 1.8T 180 KM. W drugiej generacji zastosowano ten sam silnik co w Golfie V GTI czyli 2.0 TFSI 200 KM. Najnowsza generacja została wyposażona w silnik 2.0 TSI [...]
Gdzie bym nie spojrzał, wszędzie widzę firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań w imieniu swoich klientów od ubezpieczycieli, ale którym zaufać? Postaram się w tym tekście szerzej o tym odpowiedzieć. Mój przypadek był trudny? Gdy miałem poważny wypadek w 2010 roku, wszystko wywróciło mi się do góry nogami, wiele emocji, przeżyć, podziękowań, że to się [...]
Tak się zastanawiam, kiedy po raz pierwszy jechałem autem wyposażonym w monitoring GPS, prawdopodobnie było to Audi RS5 w wersji za ponad pół miliona złotych i mimo wszystko zastanawiałem się czy jest to konieczne?! No właśnie, nie jestem typem wariata drogowego, dla którego auto firmowe to przepustka do wolności, możliwość pokonywania wysokich krawężników z zamkniętymi [...]
Drugie, współczesne życie Skody pod egidą grupy Volkswagena, to tak na dobrą sprawę pasmo sukcesów - Fabia, Octavia czy Superb. To już 14 lat odkąd na rynku zadebiutował najbardziej prestiżowy w gamie model i zjednał sobie wielu sympatyków, podobnie było z drugą generacją, jak i liftingiem w 2013 roku. Firmy pokochały ten model, ze względu [...]
Cześć i czołem. Przyznam szczerze, że już od dawna chodził mi po głowie tego typu materiał. Wszystko przez to co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, a dzieje się naprawdę źle. To, że należy sprawdzić miernikiem lakieru auto używane uznaję za procedurę standardową i mam nadzieję, że tutaj się ze mną zgodzicie, natomiast od jakiegoś czasu zalecam [...]