Marka Mitsubishi wkracza na rynek z odświeżonym modelem Outlander. Wprawdzie face lifting zazwyczaj kojarzy się ze zmianami ograniczającymi się do zmian w kolorze nadwozia, ale w tym przypadku liczba nowości przekroczyła okrągłą setkę. Bez obaw nie zamierzam wymieniać tutaj każdej nowej śrubki, ale skupię się na tym, co najbardziej istotne dla modelu. Podczas pierwszej jazdy w Barcelonie miałam okazję przekonać się, jak jeździ się nowym japońskim SUV-em. Znalazłam się w wąskim gronie polskich dziennikarzy, którzy zostali zaproszeni na testy jako pierwsi w Europie.
Ford Fiesta Black Edition z silnikiem 1.0 Ecoboost o mocy 140 KM przypomina mi czasy świetnych „prawie” hot-hatchy, które potrafiły odpowiednio podnieść adrenalinę. Mam wrażenie, że jakiś czas takich samochodów nie było – dobrze, że teraz choć jeden wrócił…
Jak ożywić samochód, który zdążył się mocno wpisać w otaczającą rzeczywistość? Przeprowadzić wyraźny lifting i gruntownie odświeżyć paletę wyposażeniową i silnikową. A co zrobić, gdy taki zabieg już się odbył, a flagowa lub sportowa odmiana też już miała swój debiut? Wprowadzić specjalną edycję kującą po oczach i obiecać frajdę z jazdy. Tak niedawno zrobił Ford z Fiestą.
Pierwsza generacja Tucsona debiutowała na rynku w 2004 roku. Sześć lat później popularny koreański SUV zastąpiony został przez model ix35. Po pięciu latach do oferty Hyundaia ponownie powraca Tucson. Nowy model zaprojektowany został z uwzględnieniem preferencji europejskich klientów i ma za zadanie kontynuować dynamiczną ofensywę Hyundaia na Starym Kontynencie.
Suzuki Address nie zachwyca wyglądem, ale świetnie sprawdza się w mieście. Silnik ma nietypową objętość 113 centymetrów sześciennych. Bak też do największych nie należy, ale pozwala na przejechanie w mieście ponad 200 kilometrów.
Benzyna, olej napędowy, LPG, CNG, biopaliwo, energia elektryczna, wodór - choć wybór paliw do samochodów jest dziś coraz większy, wciąż synonimem największych oszczędności pozostaje płynny gaz. Sprawdziliśmy na przykładzie nowej Skody Fabii LPG, czy i jak dużo można zaoszczędzić na zakupie tej wersji silnikowej.
Miejski samochód powinien wyróżniać się przede wszystkim zaradnością na wszelkie bolączki wielkich aglomeracji. Aby sprawdzić, czy Volkswagen up! podoła temu zadaniu, zabieramy go do Włoch. Najmniejszy z Volkswagenów jest obecny na rynku już od czterech lat. Ulice nie pozostawiają złudzeń – auto dobrze przyjęło się na rynku i razem z bliźniaczą Skodą Citigo (Seat Mii stanowi promil sprzedaży) niemalże trzęsie segmentem A.
Motoryzacja cały czas ewoluuje. Wielu z oglądających motoryzacyjny rynek tego nie dostrzega, ale małymi kroczkami, stale zmieniane są samochody i pokonywane kolejne bariery. Dostrzegane są jedynie ogromne zmiany jak wprowadzenie reflektorów zabudowanych w błotnikach, wyeliminowanie progów w samochodach, czy wyposażenie wnętrza. Jednakże za każdym razem te zauważalne zmiany dotyczą porównania obecnie oferowanych samochodów z wersjami sprzed drugiej wojny lub okresu powojennego. Tymczasem niewiele osób pamięta, że jeszcze niedawno elektrycznie otwierane szyby, elektrycznie sterowane lusterka, czy klimatyzacja były opcją luksusową, zakup której wiązał się ze znaczną dopłatą. O będących obecnie wymogiem w każdym samochodzie układzie ABS, czy poduszkach Airbag, także wielu zapomina jako o ofercie sprzed dwudziestu lat jako opcji dla bogatych.
Mały może więcej. Albo małe jest piękne. Jest mnóstwo wymówek, aby twierdzić, że coś małego jest lepsze od jego większej wersji. Nie zawsze sprawdza się to w motoryzacji, ale Jeep postanowił zaryzykować i stworzyć swoje najmniejsze dziecko. Poznajcie model Jeep Renegade.
Po teście Jeepa Renegade przyszła pora na jego bliźniaczą konstrukcję czyli Fiata 500X. Mimo iż Fiata 500X i Jeepa Renegade łączy ze sobą naprawdę sporo, to na pierwszy rzut oka ciężko jest stwierdzić, że to bracia. Ba, jestem przekonany, że mało kto dostrzegłby cechy wspólne patrząc tylko na nadwozie. Jeep to kanciasta, nieco zabawkowa bryła o uśmiechniętej mordce, a Fiat to modny bulwarowiec, który zawsze wygląda świetnie.
"Przewaga dzięki technice" - to flagowe hasło reklamowe Audi. Jednym z najnowszych efektów rozwoju technologicznego tej marki jest pierwszy model hybrydowy, który można ładować z gniazdka: A3 Sportback e-tron. Jaką przewagę faktycznie daje technika zaszyta pod tym czerwonym nadwoziem?
Większość ludzi na naszej wspaniałej planecie korzysta z telefonów komórkowych. Wybór tych małych mobilnych urządzeń jest ogromny – od podstawowych modeli zapewniających wyłącznie podstawowe funkcje aż po przenośne komputery, bijące na głowę laptopy sprzed zaledwie kilku lat. Posiadacze takiego sprzętu często przywiązują się do nich z najróżniejszych powodów – od stylistyki aż po system operacyjny. Wybierając następcę swojego codziennego asystenta kierują się więc ściśle nakreślonymi potrzebami. Z drugiej strony stoi producent, który odpowiada na zapotrzebowanie swoich klientów, przygotowując dla nich produkt idealny. Czujecie tą zależność? Nie inaczej jest w przypadku nowego Aurisa, który jest dokładnie tym, czego większość nabywców oczekuje od przedstawiciela segmentu C.
Kolejny odcinek naszej przeprawy Audi Q7 przez Kanadę: podbijamy niedostępne i piękne Góry Skaliste. Jeśli nie przeczytałeś pierwszej części naszego tryptyku o podróży nowymi Audi Q7 w Kanadzie, wróć do niej - podczas naszego pierwszego spotkania z tym ważnym modelem w Calgary przyglądaliśmy się bliżej jego konstrukcji i designowi. Opuszczamy zatłoczone miasto, kierując się jak najdalej od cywilizacji, by poznać prawdziwe oblicze Kanady.
Nowa Mazda 2 to bardzo ciekawa propozycja wśród aut z segmentu B. Świetnie wygląda, bardzo dobrze jeździ i może być przebogato wyposażona. Do tego pod jej maską pracuje wolnossący, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra, co w erze downsizingu może być dla niektórych sporym, acz bardzo miłym zaskoczeniem. Czy rzeczywiście jest warta swojej ceny?
Peugeot 508 to flagowa „limuzyna” francuskiego producenta. Została pokazana światu na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu w 2010 roku i od tamtego czasu obecna jest w ofercie Peugeota. Model ten zastąpił model 407, a poniekąd również i 607, ponieważ od 5 lat producent nie posiada w swojej ofercie większej limuzyny. Testowany przez Nas egzemplarz doczekał się już faceliftingu i dostępny jest w naszych salonach od ponad roku. Choć może ciężko w to uwierzyć 508 jest bezpośrednim konkurentem Citroena C5, pomimo iż wydaje się być znacznie większym pojazdem.
Motoryzacyjny segment B jest od wielu lat bardzo silnie obsadzony. Producenci dwoją się i troją, aby to ich auto łączące uniwersalność oraz miejską dzielność z racjonalnie skalkulowaną ceną, zdobyło serca jak największej grupy klientów. Pomimo tego, że topowe i sportowe odmiany tych popularnych samochodów stanowią niewielki odsetek sprzedaży całego modelu, wielu producentów niemalże za punkt honoru obrało sobie posiadanie w swoim stadzie małego hot hatcha. Jednym z takich gorących hatchbacków jest Opel Corsa w drapieżnej wersji OPC.
Reanimacja marki Dacia, to był dla francuskiego koncernu strzał w dziesiątkę. Prosta konstrukcja i mniej wyrafinowana, niż w przypadku nowych modeli Renault technologia, sprzedaje się bardzo dobrze nie tylko na tzw. rynkach wschodzących. A i sama Dacia ewoluuje. Pierwsze auta z Pitesti były siermiężne z wyglądu i zaawansowane technologicznie niczym przysłowiowy młotek. Pomimo tego doskonale się sprzedawały. W Niemczech czy Francji trzeba było na nie czekać w kilkumiesięcznej kolejce. Z każdym kolejnym modelem Francuzi „dopieszczali” rumuńskie auta. Efekt jest zaskakujący. Może i zewnętrznie auta nadal nie są szczytem elegancji i wyrafinowania, ale za to technologicznie, nie odbiegają od „renówek”. I… nadal świetnie się sprzedają.
Mercedes GLE Coupe wypełnia lukę między SUV-ami, czterodrzwiomy coupe i samochodami sportowymi. Jak sprawdza się 367-konna wersja 450 AMG 4Matic? GLE Coupe stanowi pomost między coupe z łagodnie opadającą linią dachu oraz drzwiami bez ramek na szyby, a funkcjonalnymi i wszędobylskimi SUV-ami. W kabinie GLE Coupe może podróżować 5 osób, a bagażnik mieści 650-1720 litrów.
Nie jest tajemnicą, że pierwsze skrzypce w salonach Volkswagena od lat odgrywają modele Passata, Golfa czy Polo. Flagowce cieszą się ogromnym zainteresowaniem i sprzedają się na pniu. W bogatej ofercie niemieckiego producenta jest jeszcze kilka trochę zapomnianych jednostek, a wśród nich sportowy charakter - to VW Scirocco. Odkurzamy model, który w ubiegłym roku został poddany faceliftingowi.
Mazda konsekwentnie idzie własną drogą i świetnie na tym wychodzi, systematycznie zwiększając sprzedaż. Kolejnym asem w rękawie ma być modny crossover o oznaczeniu CX-3.
Każdy z nas wie doskonale, jak męczącą porą roku bywa zima. Kierowcy, którzy musieli walczyć z niskimi temperaturami oraz trudnymi warunkami na drogach, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkim obciążeniem może być mróz dla naszych samochodów. Drobne niewidoczne usterki spowodowane złymi warunkami jazdy można nieraz wykryć tylko w czasie profesjonalnego przeglądu. Jakie elementy [...]
Właściwie dobrana turbosprężarka nie tylko zwiększa pojemność skokową silnika, ale pozwala także polepszyć komfort jazdy i zaoszczędzić paliwo. To inwestycja na długie lata. Bazowa konstrukcja turbosprężarki polega na połączonej pracy koła sprężarki, osi wałka oraz koła turbiny. W ciągu kilkunastu lat producenci wprowadzili jednak wiele zmian w celu zwiększenia jej wydajności, ekonomiki jazdy oraz [...]
Każdy chciałby, aby jego samochód był jak najdłużej sprawny. Niestety intensywna eksploatacja, upływający czas, a często także zaniedbania ze strony właścicieli sprawiają, że dochodzi do kosztownych awarii. Awaria sprzęgła nie zawsze jest łatwa do zauważenia na samym początku. Problemy zaczynają pojawiać się podczas jazdy pod górę (auto ma problem z wjechaniem na wzniesienie) i w [...]
Drodzy Czytelnicy, Wraz z firmą Prodig-tech mamy przyjemność zaprosić Was na Targi Motor Show w Poznaniu. Firma Prodig-Tech powinna być Wam znana z artykułu : LINK . Od 2006 roku zajmuje się ona produkcja urządzeń elektronicznych, jednakże głównym asortymentem są samochodowe mierniki grubości lakieru. Mierniki typu GL-PRO-1 czy GL-8s to jedne z lepszych mierników dostępnych [...]
W tym roku miałem okazję być na europejskiej premierze nowego Avensisa III FL w Genewie. Słowo "nowego" powinienem mimo wszystko zastąpić hasłem "zmodernizowanego", ponieważ producent nie zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, a zastosowanie gruntownego faceliftingu. Swoją drogą bardzo pozytywnie odbieram ten model w gamie Toyoty, począwszy od 1998 roku gdy zadebiutował w swojej [...]
Octavia RS, czyli Rally Style, zagościła już wraz z pierwszą odmianą. Dokładnie 15 lat temu wraz z przeprowadzeniem drobnego liftingu przygotowano usportowioną odmianę RS wyposażoną w silnik 1.8T 180 KM. W drugiej generacji zastosowano ten sam silnik co w Golfie V GTI czyli 2.0 TFSI 200 KM. Najnowsza generacja została wyposażona w silnik 2.0 TSI [...]
Gdzie bym nie spojrzał, wszędzie widzę firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań w imieniu swoich klientów od ubezpieczycieli, ale którym zaufać? Postaram się w tym tekście szerzej o tym odpowiedzieć. Mój przypadek był trudny? Gdy miałem poważny wypadek w 2010 roku, wszystko wywróciło mi się do góry nogami, wiele emocji, przeżyć, podziękowań, że to się [...]
Tak się zastanawiam, kiedy po raz pierwszy jechałem autem wyposażonym w monitoring GPS, prawdopodobnie było to Audi RS5 w wersji za ponad pół miliona złotych i mimo wszystko zastanawiałem się czy jest to konieczne?! No właśnie, nie jestem typem wariata drogowego, dla którego auto firmowe to przepustka do wolności, możliwość pokonywania wysokich krawężników z zamkniętymi [...]
Drugie, współczesne życie Skody pod egidą grupy Volkswagena, to tak na dobrą sprawę pasmo sukcesów - Fabia, Octavia czy Superb. To już 14 lat odkąd na rynku zadebiutował najbardziej prestiżowy w gamie model i zjednał sobie wielu sympatyków, podobnie było z drugą generacją, jak i liftingiem w 2013 roku. Firmy pokochały ten model, ze względu [...]
Cześć i czołem. Przyznam szczerze, że już od dawna chodził mi po głowie tego typu materiał. Wszystko przez to co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, a dzieje się naprawdę źle. To, że należy sprawdzić miernikiem lakieru auto używane uznaję za procedurę standardową i mam nadzieję, że tutaj się ze mną zgodzicie, natomiast od jakiegoś czasu zalecam [...]