Z czym kojarzą się wam motocykle klasy 125? Mi z niedorobionymi, projektowanymi z maksymalnym cięciem kosztów tworem księgowego skąpstwa. Okazuje się jednak, że producenci mogą kierować się nieco inną filozofią. Wprowadzając do klasy 125 takie rarytasy jak - zawieszenie USD, cztero tłoczkowe zaciski czy wielofunkcyjny komputer pokładowy. Pomarańczowym udało się stworzyć ligę premium - ich mały książę to sprzęt dla naprawdę wymagających.
To już trzecia generacja popularnego na Starym Kontynencie Jazza. Auto od 2001 model ten znalazł ponad 5 milionów nabywców, więc nadzieje z nowym wcieleniem są ogromne. Po wycofaniu z Europy Accorda i zostawieniu zaledwie trzech wiodących modeli, sytuacja koncernu nie należy do najłatwiejszych. Niemniej, miejska Honda ma szansę mocno poprawić kondycję japońskiej firmy, a do tego mocno namieszać w czołówce segmentu B, gdzie od lat prym wiodą Volkswagen Polo, Opel Corsa i Ford Fiesta.
Po porażce z bazowym modelem X-Type, który tak naprawdę był Fordem Mondeo w przebraniu, Jaguar nie poddaje się i zamierza ponownie powalczyć w klasie średniej premium. Tym razem bez niczyjej pomocy
W Polsce można już rejestrować auta z kierownicą po prawej stronie, czyli tzw. "angliki". Dla wielu osób to powód, żeby kupić nowsze auto używane w niezłej kondycji prosto z Wysp Brytyjskich. Kilka modyfikacji i już będzie można się pochwalić pod domem nową Insignią czy Passatem. Jednak wśród tych, którzy cieszą się z nowego prawa, jest także całkiem spora grupa miłośników aut z rynku... japońskiego. I wcale nie chodzi tu o popularne Corolle czy Vitary
Volkswagen Golf Alltrack to mieszanka kombi i SUV-a. Samochód, który w zamierzeniu producenta ma łączyć świat off-roadu z przydatnością na co dzień, za bazę mając najpopularniejszy kompakt na rynku. Alltrack to takie uniwersalne "auto do wszystkiego". Czy ta mieszanka ma szansę się obronić? Zobaczmy!
Lexus wprowadzając na rynek nowe modele stara się zerwać ze stereotypem droższej Toyoty dla starszych odbiorców i chce budować swój wizerunek zupełnie inaczej niż dotychczas. Jego telewizyjne reklamy przypominające wizualizacje VJ-ów przeładowane są emocjami i tętniącym do elektronicznej muzyki dynamizmem. W rytm nowej strategii układają się też najnowsze auta tej marki, a pośród nich debiutujący całkiem niedawno NX. Jeden z najodważniejszych i zarazem najładniejszych crossoverów premium ostatnich lat.
Udawanie może być sztuką. Kimże jest aktor, jeżeli nie osobą, która udaje kogoś kim nie jest? Ci, którzy dobrze udają mogą zdobyć splendor i wielkie pieniądze. W alejach gwiazd odciśnięte są ręce ludzi dobrze udających. Udawać mogą też samochody. Moja pierwsza skoda 105 udawała na przykład, że jedzie. Ja udawałem, że chcę nią gdzieś dojechać. Oboje wiedzieliśmy, że bez cotygodniowej wizyty u mechanika - pana Leonarda - dalsza jazda nie dojdzie do skutku.
Od 1976 roku dość sporo zmieniło się w bryle Forda Fiesty, jak również w samej palecie silnikowej. Podstawowy benzyniak miał pojemność 1.0 i generował 40 KM, obecne z jednego litra wykrzesane jest o sto koni mechanicznych więcej. Fiesta MK7 funkcjonuje na rynku już od 2008 roku, owszem przeszła w tym czasie lifting, ale inne marki jak chociażby Renault z modelem Clio oprócz liftingów wprowadziły już w tym czasie nowe generacje, które czekają na lifting. Tym razem do testu przypadł mi model Fiesty MK7 FL w limitowanym wyposażeniu RED EDITION.
ST 1100 wybrałem, bo szukałem motocykla czterocylindrowego, chłodzonego cieczą, napędzanego kardanem, wygodnego dla kierowcy i pasażera, najlepiej z oryginalnymi kuframi, za niewygórowaną cenę, najlepiej Hondy.
Dla wielu jest to mało znana marka, ale warto wspomnieć o tym, że firma Moto Guzzi jest jedną z najdłużej działających na rynku firm produkujących motocykle, działa od 1921 roku i ma na swoim koncie wiele ciekawych sprzętów, którym warto poświęcić trochę uwagi. Jednym z tych sprzętów jest właśnie Moto Guzzi California – chopper z włoskiej stajni, ale wykonany w iście amerykańskim stylu. I to właśnie za oceanem California ma największą rzeszę fanów i notuje świetne wyniki sprzedaży.
Małe auta coraz częściej zyskują status… nie takich małych. Z każdą kolejną generacją mają znacznie lepiej wykonane i hojniej wyposażone wnętrza. Dobrym tego przykładem jest Hyundai i10, który cieszy się dużą popularnością na polskim rynku. Czy koreański maluch jest najlepszą propozycją segmentu A?
Volvo dłuuuugo trwało w motoryzacyjnej opozycji, w głębokim szacunku mając downsizing. Niestety, i Szwedzi musieli skapitulować. Wprawdzie, nie tak ostatecznie i bezwarunkowo, ale pod maską Volvo nie znajdziemy już jednego z ulubionych i najchętniej wybieranych silników: 5-cylindrowego, rzędowego diesla. Zastąpiły go „czterocylindrowce”.
Ten egzemplarz Skody Fabii już znacie i dziś przyszedł czas na realizację naszej obietnicy. W konkursie obiecaliśmy zrealizować pomysł na test wideo jednego z naszych użytkowników. Sprawdzamy, czy Fabia 1,0 z silnikiem 1,0 MPI sprawdzi się w roli samochodu dla handlowca?
Wszyscy idą tą samą drogą. 220 KM, przedni napęd i walka o trakcję. Za słabo? No to podnosimy moc do 250 KM, wrzucamy szperę i ośka szuka przyczepności. Gdy wyniki są niezbyt satysfakcjonujące pora na radykalne środki: zwiększamy ilość koni mechanicznych do 300 albo nie, do 350 KM. Przy tym wszystkim zwiększa się masa, często przekraczając 1500, a nawet i 1600 kg. Za to możemy się chwalić kolegom, że ostatnio szukaliśmy przyczepności na 4 biegu, a na zakręcie poszliśmy przodem do rowu jak dzik w żołędzie. Ostatnimi czasy rynek szybkich hatchbacków, czyli hot hatchy to jedna wielka walka o bycie najmocniejszym i najszybszym. Nie liczy się radość z jazdy, tylko mają być cyfry.
Moda na usportowienie wszystkich typów nadwozi zaczęła się od modelu CLS. Pomysł na czterodrzwiowe coupé wdarł się przebojem na rynki i skupił wokół siebie głodną nowości klientelę. Skuszony oszałamiającym sukcesem Mercedes przy drugiej generacji poszedł krok dalej i wprowadził również wersję kombi pod nazwą CLS Shooting Brake. Niedługo potem zabieg ten powtórzono w identycznej kolejności w przypadku jego mniejszego odpowiednika – CLA.
Dzięki nowym przepisom posiadacze prawa jazdy kategorii B mogą jeździć teraz motocyklami z silnikami o pojemności do 125 ccm. Tylko jak zupełny żółtodziób poradzi sobie na skuterze, który jedzie ponad 100 km/h?
Subaru XV to dziwny twór motoryzacji i bardzo ciężko zakwalifikować go do konkretnej klasy. Jak nazwać auto wielkości przeciętnego hatchbacka z podwyższonym prześwitem, napędem AWD i brakiem upiększaczy znanych z miejskich SUVów i crossoverów? Może po prostu – ewenementem.
Od paru lat w motoryzacji panuje nieprzewidywalne zjawisko. Krok po kroku, coraz większy udział w rynku motoryzacyjnym zdobywają SUV-y. To dosyć dziwne, bo tak naprawdę tego typu auta wcale nie mają aż tak wielu zalet. Skutecznie jednak przyciągają do siebie klientów, zniechęcając do zakupu tradycyjnych kompaktów, czy nawet aut klasy średniej. Przedstawicielem takiego trendu jest Audi Q3, które niedawno przeszło lifting. W czym wyżej zawieszony samochód jest lepszy od konwencjonalnego?
Wiele osób myśli, że klasa 750 to zupełnie niepotrzebne przejście z pojemności 600 do 1000ccm. Historia jednak pokazuje coś innego - sportowe motocykle Suzuki o pojemności 750ccm zadebiutowały na długo przed tym, nim świat zobaczył pierwsze litry. Pierwszy model zadebiutował w 1985 roku i był prawdziwym diabłem, dorównującym dzisiejszym sześćsetkom!
Segment turystycznych enduro ma się coraz lepiej. Kolejni motocykliści przekonują się do dalekich podróży. Główne szlaki komunikacyjne całej Europy są jednak na tyle zatłoczone, że radości z jazdy trzeba szukać na bocznych drogach. Ich jakość bywa różna, ale od czego są zawieszenia z dużym skokiem i szosowo-terenowe opony.
Każdy z nas wie doskonale, jak męczącą porą roku bywa zima. Kierowcy, którzy musieli walczyć z niskimi temperaturami oraz trudnymi warunkami na drogach, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkim obciążeniem może być mróz dla naszych samochodów. Drobne niewidoczne usterki spowodowane złymi warunkami jazdy można nieraz wykryć tylko w czasie profesjonalnego przeglądu. Jakie elementy [...]
Właściwie dobrana turbosprężarka nie tylko zwiększa pojemność skokową silnika, ale pozwala także polepszyć komfort jazdy i zaoszczędzić paliwo. To inwestycja na długie lata. Bazowa konstrukcja turbosprężarki polega na połączonej pracy koła sprężarki, osi wałka oraz koła turbiny. W ciągu kilkunastu lat producenci wprowadzili jednak wiele zmian w celu zwiększenia jej wydajności, ekonomiki jazdy oraz [...]
Każdy chciałby, aby jego samochód był jak najdłużej sprawny. Niestety intensywna eksploatacja, upływający czas, a często także zaniedbania ze strony właścicieli sprawiają, że dochodzi do kosztownych awarii. Awaria sprzęgła nie zawsze jest łatwa do zauważenia na samym początku. Problemy zaczynają pojawiać się podczas jazdy pod górę (auto ma problem z wjechaniem na wzniesienie) i w [...]
Drodzy Czytelnicy, Wraz z firmą Prodig-tech mamy przyjemność zaprosić Was na Targi Motor Show w Poznaniu. Firma Prodig-Tech powinna być Wam znana z artykułu : LINK . Od 2006 roku zajmuje się ona produkcja urządzeń elektronicznych, jednakże głównym asortymentem są samochodowe mierniki grubości lakieru. Mierniki typu GL-PRO-1 czy GL-8s to jedne z lepszych mierników dostępnych [...]
W tym roku miałem okazję być na europejskiej premierze nowego Avensisa III FL w Genewie. Słowo "nowego" powinienem mimo wszystko zastąpić hasłem "zmodernizowanego", ponieważ producent nie zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, a zastosowanie gruntownego faceliftingu. Swoją drogą bardzo pozytywnie odbieram ten model w gamie Toyoty, począwszy od 1998 roku gdy zadebiutował w swojej [...]
Octavia RS, czyli Rally Style, zagościła już wraz z pierwszą odmianą. Dokładnie 15 lat temu wraz z przeprowadzeniem drobnego liftingu przygotowano usportowioną odmianę RS wyposażoną w silnik 1.8T 180 KM. W drugiej generacji zastosowano ten sam silnik co w Golfie V GTI czyli 2.0 TFSI 200 KM. Najnowsza generacja została wyposażona w silnik 2.0 TSI [...]
Gdzie bym nie spojrzał, wszędzie widzę firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań w imieniu swoich klientów od ubezpieczycieli, ale którym zaufać? Postaram się w tym tekście szerzej o tym odpowiedzieć. Mój przypadek był trudny? Gdy miałem poważny wypadek w 2010 roku, wszystko wywróciło mi się do góry nogami, wiele emocji, przeżyć, podziękowań, że to się [...]
Tak się zastanawiam, kiedy po raz pierwszy jechałem autem wyposażonym w monitoring GPS, prawdopodobnie było to Audi RS5 w wersji za ponad pół miliona złotych i mimo wszystko zastanawiałem się czy jest to konieczne?! No właśnie, nie jestem typem wariata drogowego, dla którego auto firmowe to przepustka do wolności, możliwość pokonywania wysokich krawężników z zamkniętymi [...]
Drugie, współczesne życie Skody pod egidą grupy Volkswagena, to tak na dobrą sprawę pasmo sukcesów - Fabia, Octavia czy Superb. To już 14 lat odkąd na rynku zadebiutował najbardziej prestiżowy w gamie model i zjednał sobie wielu sympatyków, podobnie było z drugą generacją, jak i liftingiem w 2013 roku. Firmy pokochały ten model, ze względu [...]
Cześć i czołem. Przyznam szczerze, że już od dawna chodził mi po głowie tego typu materiał. Wszystko przez to co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, a dzieje się naprawdę źle. To, że należy sprawdzić miernikiem lakieru auto używane uznaję za procedurę standardową i mam nadzieję, że tutaj się ze mną zgodzicie, natomiast od jakiegoś czasu zalecam [...]