Nowe A4 z zewnątrz może pozostawić niedosyt - spodziewaliśmy się więcej. Ale wewnątrz imponuje - ma więcej, niż kiedykolwiek byśmy się spodziewali. Eh, ci Niemcy. Uwielbiamy ich nienawidzić. Osiągnęli tak wysoki poziom rozwoju i wcale w nim nie spowalniają, tak im dobrze, i cały czas nie ma za bardzo czego im wytknąć, by poprawić sobie samemu humor. Gdy w końcu jedna wpadka się pojawia - tak, chodzi o ciebie, Volkswagen - cały świat przeżywa weltschmerz w zaskoczeniu, że przytrafiło się to tym praworządnym Niemcom i satysfakcji, że jednak wcale nie są tak praworządni. W końcu gdyby takie oszustwo popełnili Włosi lub Francuzi, czy oburzenie byłoby równie duże? To wymowne, że to w naszym języku znajduje się słowo „kombinować”, które nie sposób przełożyć na język naszego zachodniego sąsiada.
Samochody typu pick-up to specyficzna grupa. Wielkie, mocne, a przede wszystkim świetnie czujące się poza asfaltem. Właśnie taki jest Volkswagen Amarok, który ze wszystkich sił próbuje udowodnić, że niemieccy konstruktorzy potrafią zbudować porządny produkt w każdym segmencie. Pick-up rodem z Wolfsburga to siłacz i typowy wół roboczy.
Nie od dziś wiadomo, że kobiety wolą stylową torebkę z eleganckimi dodatkami zamiast czegoś, co przypomina worek na kilogram ziemniaków. To zdradza, że bardzo często wygląd ma większe znaczenie niż funkcjonalność. Bycie modnym to również ważny atrybut w świecie kobiecej motoryzacji. I w ten nurt idealnie wpisują się miejskie crossovery, których popularnym przedstawicielem jest Renault Captur.
Mercedes-Benz AMG GT S nie jest może najmocniejszym, ani też najszybszym samochodem producenta ze Stuttgartu, jednak pod względem traktowania kierowcy i pasażera trudniej o bardziej brutalne i bezlitosne auto. Czy to jeszcze Mercedes czy praktycznie samodzielne dzieło tunerów z Affalterbach?
Niedawno miałem okazję uczestniczyć w polskiej prezentacji nowego Jaguar’a XF. Zmian zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz jest dosyć sporo. Mam wrażenie, że Jaguar XF dostał nowe życie, które pozwoli brytyjskiej marce odebrać klientów BMW, Mercedesa, Audi czy może nawet Lexusa. Dodam, że na prezentacji jeździłem wersją benzynową oraz nowym 2-litrowym dieslem. Zobaczcie mój filmik z jazdy. Początki przed kamerą bywają trudne, dlatego dziękuje za waszą wyrozumiałość, łapki w górę i suby, które zmobilizują mnie do dalszej pracy. Następny razem materiał będzie na wysokim poziomie
Silnik 1.6, z którego wyciśnięto 202 konie mechaniczne kontra 1.2 i jedyne 110 koni mechanicznych? Czy można porównać te dwa auta? Najmocniejszą odmianę z najsłabszą? Oto tekst o tym, jak jedna literka mniej w nazwie robi horrendalną różnicę.
Minivany to segment, który z każdym rokiem notuje niewielkie spadki sprzedaży. Nie zrażając się tym faktem, producenci od czasu do czasu modyfikują swoje auta, aby lepiej dopasować się do potrzeb rodziny. Grand Scenic ma już 5-letni staż rynkowy, ale wciąż uchodzi za atrakcyjną ofertę. Od niedawna z nowym silnikiem o pojemności 1,2 litra i mocy aż 130 koni mechanicznych. Czy takie połączenie ma sens?
Hyundai już raz spróbował swoich sił na rynku dobrze wyglądających hot-hatchy – mowa oczywiście o wycofanym z Europy Velosterze – i trochę się sparzył. Teraz pod maskę kompaktowego i30 trafiła turbodoładowana jednostka właśnie z Velostera, a przed nim bardzo trudne zadanie; no bo jak inaczej nazwać wjazd na tak silnie obstawione rewiry?
Choć trudno w to uwierzyć, rodzina Transporterów ma już 65 lat. Wprowadzeniu przed kilkoma miesiącami na rynek jej najnowszego pokolenia o oznaczeniu modelowym T6, towarzyszyła kampania promująca je jako rewolucyjne i przełomowe. Sprawdzamy na przykładzie rodzinno-biznesowego Multivana, czy rzeczywiście jest aż tak dobrze jak życzyłby sobie tego koncern z Wolfsburga.
Przyszedł czas spotkać się z kolejnym w tym roku samochodem, na który bardzo czekałem. Znowu było to Renault. Wcześniej Mégane R.S. 275 Trophy zdecydowanie nie rozczarowało. Wspaniałe było też Twizy. Jak będzie z kapitalnie zapowiadającym się Espacem?
Istnieją różne rodzaje liftingów. Od drobnych detali, które zmieniają delikatnie zderzak lub reflektory, czy takie, które zmieniają 1000 elementów pojazdu jak w przypadku obecnej na rynku modelu Yaris. Nowa Toyota Avensis, której premiera na polskim rynku miała miejsce w czerwcu br. to już drugi lifting tego modelu. O ile poprzednia zmiana tyczyła się tylko kilku elementów, tak obecna wydaje się nadawać autu miano nowej generacji. Tak jednak nie jest, mamy tutaj do czynienia wciąż z tym samym Avensis, które miało premierę w 2008 roku. Jednak gruntowne zmiany pojazdu dają się we znaki na każdym kroku. Czy ogromna kuracja odmładzająca to dobry pomysł na kolejne kilka lat 3-ciej generacji Avensis na rynku? Przedstawiam test Toyoty Avensis 2.0 D-4D kombi w wersji wyposażeniowej Prestige.
Jeśli nie jest się producentem aut premium, tylko firmą tworzącą pojazdy dla typowych zjadaczy chleba a nie kawioru, to podstawą jest przemyślany asortyment. Fundament egzystencji to obecność wśród popularnych produktów, a takie w moto-świece wywodzą się z segmentu B i C. Doskonale zdają sobie z tego sprawę koreańskie marki, co widać po przemianach jakie przechodzi Hyundai.
Samochody reprezentujące segment D muszą być proste i złożone zarazem. Konserwatywne, ale także nowoczesne. Połączenie tych różnic nie jest łatwe, dlatego końcowe efekty prac inżynierów bywają często sprzeczne ze wstępnymi założeniami. Peugeot ma jednak powody do zadowolenia, bo jemu się udało. Model 508 jest odzwierciedleniem tego, czego klient powinien oczekiwać od sedana klasy średniej.
Prawdopodobnie nikt włącznie z Koreańczykami nie spodziewał się tak dużego sukcesu modelu Cee`d. Kompakt pokazał, że auta z Korei nie muszą być wyłącznie obiektem żartów. Współczesne modele są w stanie dorównać samochodom z Europy pod względem jakości, urody czy nawet trwałości.
Nie oszukujmy się na wstępie. Jestem przekonany, że gdy słyszysz hasło: „jeżdżę Dacią” – masz przed oczami nie do końca ciekawe auto, a już na pewno nie kojarzące się z wysoką jakością. I dobrze, bo Dacia Logan właśnie taka jest.
Trzydzieści lat Espace było flagowym minivanem w ofercie Renault. Trzy dekady tradycji, sukcesów, ale i innowacji. Był to wszak praktycznie pierwszy minivan na Starym Kontynencie. I nagle koncern Renault postanowił zrobić woltę i przeobraził Espace’a w crossovera. To modne określenie w ostatnich latach. Już sam termin sprawia, że ludzie chętniej sięgają do portfeli, otwierają konta, wysupłują pieniądze. SUV-y i crossovery sprzedają się na pniu. Ale to nie dlatego w Renault pomyśleli, żeby dokonać przeobrażenia Espace’a. Po prostu powoli, acz sukcesywnie wyczerpuje się formuła dużych vanów. Europejczycy rzadko mają duże, wielodzietne rodziny, a otoczeni wianuszkiem dziatek imigranci żyjący z zasiłków na pewno nie kupią drogiego samochodu. I nie, żebym był jakiś przeciwny przyjmowaniu uchodźców, co to, to nie.
„Takich samochodów jak kiedyś, już nie produkują”, „kiedyś to były sportowe maszyny, teraz to elektronika jedzie za kierowcę” - przy tych cytatach należy dostawić gwiazdkę i dopisać kilka marek, których nie dotyczą. Wśród nich honorowe miejsce zajmuje BMW, między innymi za sprawą modelu M135i.
A kto bogatemu zabroni? Tyle mogę powiedzieć na temat Mercedesa GLA 250 4Matic po kilkudniowym teście i przejechanych 500 kilometrach. Ten miejski crossover spod znaku trójramiennej gwiazdy na pewno może się podobać. Ale czy w takiej konfiguracji ma sens?
Czesi znaleźli sposób na rynek motoryzacyjny. Tworzą nisze produktowe, a potem… je zapełniają. Tak wypromowali Octavię, która jest większa od przeciętnego kompaktu i nieznacznie mniejsza od aut segmentu D. Tak stało się też z Rapidem. Ale tu pojawia się problem. Rapid na pewno nie jest „pomiędzy” segmentami B i C. Zgadza się, jest większy od Fabii i mniejszy od Octavii, ale nie jest mniejszy czy mniej obszerny od przeciętnego samochodu z segmentu C. A więc… co z tym modelem?
Ford Mustang GT to niezwykły samochód, którego będziesz chciał zabrać wszędzie, bez względu czy to będzie tor wyścigowy, przy którym będziesz tankować co kilka okrążeń, czy długa trasa, na której auto będzie tylko trochę łaskawsze dla portfela. Najlepsze w tym jest to, że przy dystrybutorze i tak będziesz chętnie sypać pieniędzmi jak nałogowy hazardzista. W końcu tutaj zawsze będziesz na wygranej pozycji.
Każdy z nas wie doskonale, jak męczącą porą roku bywa zima. Kierowcy, którzy musieli walczyć z niskimi temperaturami oraz trudnymi warunkami na drogach, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkim obciążeniem może być mróz dla naszych samochodów. Drobne niewidoczne usterki spowodowane złymi warunkami jazdy można nieraz wykryć tylko w czasie profesjonalnego przeglądu. Jakie elementy [...]
Właściwie dobrana turbosprężarka nie tylko zwiększa pojemność skokową silnika, ale pozwala także polepszyć komfort jazdy i zaoszczędzić paliwo. To inwestycja na długie lata. Bazowa konstrukcja turbosprężarki polega na połączonej pracy koła sprężarki, osi wałka oraz koła turbiny. W ciągu kilkunastu lat producenci wprowadzili jednak wiele zmian w celu zwiększenia jej wydajności, ekonomiki jazdy oraz [...]
Każdy chciałby, aby jego samochód był jak najdłużej sprawny. Niestety intensywna eksploatacja, upływający czas, a często także zaniedbania ze strony właścicieli sprawiają, że dochodzi do kosztownych awarii. Awaria sprzęgła nie zawsze jest łatwa do zauważenia na samym początku. Problemy zaczynają pojawiać się podczas jazdy pod górę (auto ma problem z wjechaniem na wzniesienie) i w [...]
Drodzy Czytelnicy, Wraz z firmą Prodig-tech mamy przyjemność zaprosić Was na Targi Motor Show w Poznaniu. Firma Prodig-Tech powinna być Wam znana z artykułu : LINK . Od 2006 roku zajmuje się ona produkcja urządzeń elektronicznych, jednakże głównym asortymentem są samochodowe mierniki grubości lakieru. Mierniki typu GL-PRO-1 czy GL-8s to jedne z lepszych mierników dostępnych [...]
W tym roku miałem okazję być na europejskiej premierze nowego Avensisa III FL w Genewie. Słowo "nowego" powinienem mimo wszystko zastąpić hasłem "zmodernizowanego", ponieważ producent nie zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, a zastosowanie gruntownego faceliftingu. Swoją drogą bardzo pozytywnie odbieram ten model w gamie Toyoty, począwszy od 1998 roku gdy zadebiutował w swojej [...]
Octavia RS, czyli Rally Style, zagościła już wraz z pierwszą odmianą. Dokładnie 15 lat temu wraz z przeprowadzeniem drobnego liftingu przygotowano usportowioną odmianę RS wyposażoną w silnik 1.8T 180 KM. W drugiej generacji zastosowano ten sam silnik co w Golfie V GTI czyli 2.0 TFSI 200 KM. Najnowsza generacja została wyposażona w silnik 2.0 TSI [...]
Gdzie bym nie spojrzał, wszędzie widzę firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań w imieniu swoich klientów od ubezpieczycieli, ale którym zaufać? Postaram się w tym tekście szerzej o tym odpowiedzieć. Mój przypadek był trudny? Gdy miałem poważny wypadek w 2010 roku, wszystko wywróciło mi się do góry nogami, wiele emocji, przeżyć, podziękowań, że to się [...]
Tak się zastanawiam, kiedy po raz pierwszy jechałem autem wyposażonym w monitoring GPS, prawdopodobnie było to Audi RS5 w wersji za ponad pół miliona złotych i mimo wszystko zastanawiałem się czy jest to konieczne?! No właśnie, nie jestem typem wariata drogowego, dla którego auto firmowe to przepustka do wolności, możliwość pokonywania wysokich krawężników z zamkniętymi [...]
Drugie, współczesne życie Skody pod egidą grupy Volkswagena, to tak na dobrą sprawę pasmo sukcesów - Fabia, Octavia czy Superb. To już 14 lat odkąd na rynku zadebiutował najbardziej prestiżowy w gamie model i zjednał sobie wielu sympatyków, podobnie było z drugą generacją, jak i liftingiem w 2013 roku. Firmy pokochały ten model, ze względu [...]
Cześć i czołem. Przyznam szczerze, że już od dawna chodził mi po głowie tego typu materiał. Wszystko przez to co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, a dzieje się naprawdę źle. To, że należy sprawdzić miernikiem lakieru auto używane uznaję za procedurę standardową i mam nadzieję, że tutaj się ze mną zgodzicie, natomiast od jakiegoś czasu zalecam [...]