Renault późno dołącza do rynku SUVów, ale gdy to już robi, to na starcie notuje znaczącą przewagę… Renault miało moment kryzysu. Podczas gdy świat chciał crossoverów, SUVów i czegokolwiek podwyższonego, Francuzi uparcie obstawali przy swoich Megane’ach i Lagunach, które z kolei musiały sobie radzić z coraz cięższą konkurencją ze strony tańszych i często lepszych wozów z Korei. Ostatnio jednak strapiona marka odżyła na nowo: Twingo znalazło na siebie nowy pomysł, a nowa generacja Megane i Talisman przekonują, że w okolicach Lasku Bulońskiego nie zapomnieli jeszcze całkiem, jak się robi obiecujące samochody.
Jeśli Wasz wiek jest daleki od wieku emerytalnego, a Wasze plany na kilka najbliższych lat nie zakładają założenia rodziny, to na wieść o samochodzie kombi raczej nie poczujecie podniecenia. Dodatkowo jeśli tuż po słowie "kombi" pojawi się nazwa "Golf", najprawdopodobniej spodziewaną reakcją na taką wieść będzie ziewnięcie. Czy aby na pewno? Niekoniecznie, o ile nazwa to Volkswagen Golf Variant R.
DS to jedna z najmłodszych marek na rynku – nie jest to jednak nowicjusz, a gracz z dużymi tradycjami. Właśnie po to, by podkreślić historyczne konotacje i wyższe pozycjonowanie na rynku swoich bardziej wyszukanych modeli, Citroen niedawno wydzielił ze swojej oferty gamę aut spod tego znaku. Pierwszym odświeżonym samochodem pod szyldem DS Automobiles jest DS 5 – pełniący do tej pory rolę flagowego modelu francuskiej marki.
Toyota RAV4, mimo że ma pod maską zaledwie 124 KM, jest dość żwawym samochodem poza asfaltem, czego dowodem jest spory moment obrotowy. Jednakże prawdziwym atutem „rawki” jest blokada centralnego mechanizmu różnicowego, dzięki której może zostawić konkurencję daleko z tyłu.
Subaru konsekwentnie podąża własną drogą, proponując klientom zamiast suva uterenowione kombi. Nie wiadomo, czemu sam producent woli Outbacka nazywać suvem, wiadomo na pewno jedno: właściwości jezdnych niejeden suv mógłby Outbackowi pozazdrościć.
Od zawsze oryginalny, ale w końcu unisex. Audi TT stało się bardziej uniwersalnym wozem, a w wersji S chętnie skopie tyłek niejednemu ścigantowi z wyżej uniesioną głową.
Cztery dni, pięć krajów, 3200 km i 567 893 zabite insekty. Tak w skrócie wyglądał długodystansowy test, który spokojnie można zaliczyć do najszybszych w dziejach. Tym razem pod lupę wzięliśmy Renault Megane Grandtour, czyli bardzo popularną Megankę w odmianie kombi.
DS to jedna z najmłodszych marek na rynku – nie jest to jednak nowicjusz, a gracz z dużymi tradycjami. Właśnie po to, by podkreślić historyczne konotacje i wyższe pozycjonowanie na rynku swoich bardziej wyszukanych modeli, Citroen niedawno wydzielił ze swojej oferty gamę aut spod tego znaku.
1,6-litrowy Boxer o mocy 170 koni, charakterystyczne plejady na estetycznym grillu i rajdowa dusza. Czy Subaru Levorg przekona do siebie niezdecydowanych?
Miejskie samochody segmentu A można podzielić na dwa typy. Pierwszy z nich reprezentują auta, które pomimo niewielkich rozmiarów chcą być poważne, praktyczne i mało pobudzające. Po drugiej stronie stoją wesołe wozidła, które pojemność bagażnika traktują z przymrużeniem oka, a ze swojego nieszablonowego wyglądu oraz modnego stylu czynią największy atut. Jednym z takich aut jest Adam. Opel Adam, który w sportowej odmianie S jest typowym wielkomiejskim urwisem.
Moim pierwszym autem był Citroen Xsara VTS. Dwulitrowy, wolnossący silnik o mocy 167 koni sprawiał, że ten lekki samochód zadziwiał swoimi osiągami wielu kierowców mocniejszych aut, a typowy dla francuskiego hot hatcha sposób zachowania się w zakrętach dawał mi sporo frajdy na serpentynach. Gdy po trzech latach nadeszła pora na znalezienie następcy dla Citroena, poprzeczka była ustawiona wysoko.
Według niezależnych badań aż 75 procent kierowców w Europie dziennie pokonuje dystans nieprzekraczający 50 kilometrów. Tym, którzy mają rodziny, cenią komfort i szwedzkie wzornictwo, Volvo dedykuje hybrydowe kombi V60 Plug-In.
Gama aut użytkowych Mercedesa cieszy się sporym wzięciem. I nic nie wskazuje na to, by aktualna sytuacja uległa zmianie. Najmniejszym jej reprezentantem jest Citan, czyli bliski krewny Renault Kangoo. Czy warto postawić na niewielkiego dostawczaka z gwiazdą na masce?
Gdy trzy lata temu świat ujrzał nowe skutery BMW C 600 Sport i C 650 GT wielu zastanawiało się dlaczego Niemcy wchodzą w segment „plebejskiego” rynku, gdzie mają bardzo małe doświadczenie i wielu poważnych konkurentów. Wytłumaczenie było i pozostaje bardzo proste. W dzisiejszych bogatych zachodnich społeczeństwach połowa mieszkańców żyje w miastach. Odsetek ten będzie się w kolejnych latach zwiększał, a metropolie będą coraz bardziej zatłoczone i coraz mniej przejezdne. Okazuje się także, że nowych dróg nie będzie przybywało w nieskończoność. Po pierwsze nie zawsze jest miejsce na ich budowę. Po drugie na podstawie wieloletnich obserwacji władze wielu krajów doszły do wniosku, że budowanie nowych arterii komunikacyjnych prowadzi jedynie do zwiększenia ilości osób korzystających z samochodów. Problem, czyli korki, pozostaje.
Racjonalne oraz przemyślane wybory są niezmiernie poszukiwanymi wartościami w życiu codziennym. Chłodny stosunek ceny do oferowanej jakości oraz niemniej chłodna kalkulacja, potrafią przynieść wymierne korzyści. Tym razem, na naszym redakcyjnym parkingu zagościły dwa auta będące przemyślanymi i praktycznymi konstrukcjami. Kto wygra tę walkę na do bólu racjonalne argumenty? Citroen C-Elysee czy Seat Toledo?
Nadwozie kombi w klasie B to na naszych ulicach właściwie tylko 4 liczące się modele: Skoda Fabia, Renault Clio, Seat Ibiza, oraz Dacia Logan. Do niedawna był jeszcze Peugeot 207, ale jako kombi nie był u nas częstym widokiem, a obecna 208 nie jest w tym nadwoziu oferowana. Póki co rywalizują więc ze sobą duety koncernu VW i Renault. W dzisiejszym teście przedstawiamy najnowszą odsłonę pierwszego z nich -Skodę Fabię kombi. Fabia II w tym nadwoziu sprzedawała się w Polsce dobrze, sporo osób jest więc pewnie ciekawych, jakie na to szansę ma trzecia generacja. Naszym zdaniem duże. Prosty przykład: kto by się spodziewał, że zwykłe kombi klasy B z silnikiem 1.2 wykręci czas 9,6 sekundy do setki?
Debiut każdej kolejnej generacji popisowego modelu M GmbH jest wyjątkowym wydarzeniem w świecie motoryzacji. Jego piąta generacja jest jednak jeszcze bardziej szczególna niż zwykle, dlatego przygotowaliśmy dla niego specjalnego rywala…
Atrapa? A może dobrze zrobiona jeżdżąca replika? Nic z tych rzeczy! To najprawdziwszy Volkswagen Polo R WRC należący do teamu Volkswagen Motorsport. Katapultująca się z miejsca bezkompromisowa i zaawansowana technicznie maszyna, która w rękach jednego z fabrycznych kierowców potrafi być piekielnie szybka. Przekonałem się o tym na własnej skórze, a nie jechałem z nikim przypadkowym, a z samym Andreasem Mikkelsenem!
Volkswagen Touareg jest komfortowym autem całkiem dobrze radzącym sobie w terenie. Testowaliśmy wersję z trzylitrowym turbodieslem o mocy 262 KM. Obecnie na rynku jest Touareg drugiej generacji (premiera w 2010 roku), który pod koniec ubiegłego roku przeszedł kurację odmładzającą. Pomimo tego, że auto jest większe od poprzedniego modelu (dłuższe od 41 mm, rozstaw osi większy o 38 mm), to wygląda lżej i subtelniej.
Do tej pory niemiecka konkurencja nie miała zbyt poważnych powodów do obaw przed konkurentami ze Szwecji, Francji, Włoch, czy Japonii. Dla sąsiadów zza Odry debiut nowego Volvo XC90 stał się jednym z najgorszych dni w dziejach, ponieważ jest to samochód, z którym trzeba się bardzo poważnie liczyć.
Każdy z nas wie doskonale, jak męczącą porą roku bywa zima. Kierowcy, którzy musieli walczyć z niskimi temperaturami oraz trudnymi warunkami na drogach, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkim obciążeniem może być mróz dla naszych samochodów. Drobne niewidoczne usterki spowodowane złymi warunkami jazdy można nieraz wykryć tylko w czasie profesjonalnego przeglądu. Jakie elementy [...]
Właściwie dobrana turbosprężarka nie tylko zwiększa pojemność skokową silnika, ale pozwala także polepszyć komfort jazdy i zaoszczędzić paliwo. To inwestycja na długie lata. Bazowa konstrukcja turbosprężarki polega na połączonej pracy koła sprężarki, osi wałka oraz koła turbiny. W ciągu kilkunastu lat producenci wprowadzili jednak wiele zmian w celu zwiększenia jej wydajności, ekonomiki jazdy oraz [...]
Każdy chciałby, aby jego samochód był jak najdłużej sprawny. Niestety intensywna eksploatacja, upływający czas, a często także zaniedbania ze strony właścicieli sprawiają, że dochodzi do kosztownych awarii. Awaria sprzęgła nie zawsze jest łatwa do zauważenia na samym początku. Problemy zaczynają pojawiać się podczas jazdy pod górę (auto ma problem z wjechaniem na wzniesienie) i w [...]
Drodzy Czytelnicy, Wraz z firmą Prodig-tech mamy przyjemność zaprosić Was na Targi Motor Show w Poznaniu. Firma Prodig-Tech powinna być Wam znana z artykułu : LINK . Od 2006 roku zajmuje się ona produkcja urządzeń elektronicznych, jednakże głównym asortymentem są samochodowe mierniki grubości lakieru. Mierniki typu GL-PRO-1 czy GL-8s to jedne z lepszych mierników dostępnych [...]
W tym roku miałem okazję być na europejskiej premierze nowego Avensisa III FL w Genewie. Słowo "nowego" powinienem mimo wszystko zastąpić hasłem "zmodernizowanego", ponieważ producent nie zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, a zastosowanie gruntownego faceliftingu. Swoją drogą bardzo pozytywnie odbieram ten model w gamie Toyoty, począwszy od 1998 roku gdy zadebiutował w swojej [...]
Octavia RS, czyli Rally Style, zagościła już wraz z pierwszą odmianą. Dokładnie 15 lat temu wraz z przeprowadzeniem drobnego liftingu przygotowano usportowioną odmianę RS wyposażoną w silnik 1.8T 180 KM. W drugiej generacji zastosowano ten sam silnik co w Golfie V GTI czyli 2.0 TFSI 200 KM. Najnowsza generacja została wyposażona w silnik 2.0 TSI [...]
Gdzie bym nie spojrzał, wszędzie widzę firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań w imieniu swoich klientów od ubezpieczycieli, ale którym zaufać? Postaram się w tym tekście szerzej o tym odpowiedzieć. Mój przypadek był trudny? Gdy miałem poważny wypadek w 2010 roku, wszystko wywróciło mi się do góry nogami, wiele emocji, przeżyć, podziękowań, że to się [...]
Tak się zastanawiam, kiedy po raz pierwszy jechałem autem wyposażonym w monitoring GPS, prawdopodobnie było to Audi RS5 w wersji za ponad pół miliona złotych i mimo wszystko zastanawiałem się czy jest to konieczne?! No właśnie, nie jestem typem wariata drogowego, dla którego auto firmowe to przepustka do wolności, możliwość pokonywania wysokich krawężników z zamkniętymi [...]
Drugie, współczesne życie Skody pod egidą grupy Volkswagena, to tak na dobrą sprawę pasmo sukcesów - Fabia, Octavia czy Superb. To już 14 lat odkąd na rynku zadebiutował najbardziej prestiżowy w gamie model i zjednał sobie wielu sympatyków, podobnie było z drugą generacją, jak i liftingiem w 2013 roku. Firmy pokochały ten model, ze względu [...]
Cześć i czołem. Przyznam szczerze, że już od dawna chodził mi po głowie tego typu materiał. Wszystko przez to co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, a dzieje się naprawdę źle. To, że należy sprawdzić miernikiem lakieru auto używane uznaję za procedurę standardową i mam nadzieję, że tutaj się ze mną zgodzicie, natomiast od jakiegoś czasu zalecam [...]