Kierowcy McLarena podczas drugiej części sesji kwalifikacyjnej, w której nie dane im było wystąpić, wykorzystali okazję, aby chociaż raz znaleźć się na podium F1 w tym roku. Jenson Button i Fernando Alonso podczas, gdy ich koledzy jeszcze walczyli o pole position zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie na najwyższym stopniu podium. Fernando Alonso już w Q1 zaliczył awarię jednostki napędowej, podczas gdy Jenson Button wywalczył tylko 17 pole startowe.
Sebastian Vettel przewiduje trudną walkę z Mercedesem, ale uważa, że w sprzyjających okolicznościach Ferrari jest gotowe nawiązać walkę. Takim optymistą nie jest już Kimi Raikkonen.
Nico Rosberg ma mocną końcówkę sezonu jeżeli chodzi o sesje kwalifikacyjne. W Brazylii udało mu się po raz piąty z rzędu wywalczyć pole position, wyprzedzając Lewisa Hamiltona o 0,078 sekundy. Trzykrotny mistrz świata F1 przyznaje, że cały czas musi pracować, aby zdobyć 50. w karierze pierwsze pole startowe.
Max Verstappen był jedynym kierowcą Toro Rosso, który zakwalifikował się do trzeciego segmentu kwalifikacji. Carlos Sainz z kolei miał problemu techniczne w Q2.
Marcus Ericsson tradycyjnie wykazuje zadowolenie z wywalczenia pozycji startowej w drugiej dziesiątce, podczas gdy Felipe Nasr ubolewa nad karą za blokowanie w Q2 swojego rodaka i imiennika, Felipe Massy. Brazylijczyk wywalczył dzisiaj 11 pole startowe i miał przystępować do wyścigu z 10 pola na skutek kary dla Daniela Ricciardo. Ostatecznie jednak ruszy z 13 miejsca.
Ani Romain Grosjean, ani Pastor Maldonado nie byli w stanie powalczyć o wejście do finałowego segmentu kwalifikacji. Kierowcy są rozczarowani swoją formą z sobotniego popołudnia.
W zespole Williamsa od wczoraj niewiele się zmieniło. Valtteri Bottas jest w stanie wycisnąć wszystko ze swojego bolidu, podczas gdy Felipe Massa ma problemy przed własną publicznością. Brazylijczyk zdołał jednak awansować do czołowej dziesiątki. Valtteri Bottas po wywalczeniu 4 pola startowego, zostanie cofnięty na 7 miejsce w ramach kary za wyprzedzanie przy czerwonych flagach.
Nico Rosberg w Brazylii po raz kolejny zdołał pokonać Lewisa Hamiltona w walce o pierwsze pole startowe. Niemiec w Q3 okazał się szybszy od swojego partnera o zaledwie 0,078 sekundy.
Druga część czasówki przed GP Brazylii w wykonaniu Mercedesa zapowiadała się na powtórkę z pierwszej. Obaj kierowcy zespołu szybko wyjechali na tor, aby ustanowić dobre czasy na miękkich oponach.
Kierowcy Mercedesa bez większych problemów utrzymali swoją przewagę. Lewis Hamilton i Nico Rosberg już w swoich pierwszych próbach uzyskali świetne czasy, jako jedyni schodząc poniżej 1 minuty i 12 sekund.
Kierowcy Mercedesa na rozgrzanym promieniami słońca torze Interlagos przed sesją kwalifikacyjną nie mieli problemów z ustanowieniem dwóch najlepszych czasów. Lewis Hamilton po 60 minutach treningu wyprzedzał Nico Rosberga i Sebastiana Vettela.
Sebastian Vettel i Niki Lauda przed weekendem wyścigowym w Brazylii mieli zupełnie inne zdania co do kwestii mocy układów napędowych Ferrari i Mercedesa.
Giedo van der Garde został kierowcą testowym Pirelli. 30-latek ma na swoim koncie jazdę w F1 dla zespołu Caterhama, jednak najbardziej zasłynął tym iż na początku roku skutecznie pozwał ekipę Saubera w kwestii naruszenia zawartego z nim kontraktu.
Zespół Mercedesa w piątek na torze Interlagos przykuł uwagę fotoreporterów testując coś na wzór tzw. S-ductu, który pojawił się w formie dość wyraźnego wybrzuszenia przed kokpitem kierowcy. Niemniej wedle pierwszych doniesień, w Brazylii nie był on w pełni funkcjonalny.
Kierowcy McLarena w Brazylii nie mają powodów do zadowolenia. Na krótki torze, na którym w teorii straty poszczególnych kierowców powinny być znacznie mniejsze niż zazwyczaj zarówno Jenson Button jak i Fernando Alonso tracili do liderów przeszło dwie sekundy. Hiszpan zaliczył także awarię układu napędowego jednak szczęśliwie ma jeszcze w zapasie silnik, z którego korzystał w Meksyku dzięki czemu uniknie kary za jego wymianę.
Marcus Ericsson po torze w Sao Paolo jeździł po raz pierwszy. Natomiast dla Felipe Nasra to szczególny wyścig, bowiem ściga się przed własną publicznością.
Dyrektor sportowy zespołu Manor, Graeme Lowdon, potwierdził że z końcem sezonu odejdzie z ekipy, o którą pod koniec sezonu 2014 tak bardzo walczył i z powodzeniem zdołał utrzymać ją w stawce F1.
Jolyon Palmer przygotowuje się do roli podstawowego kierowcy, wobec czego zespół daje mu coraz poważniejsze zobowiązania. Grosejan i Maldonado cieszą się z kolei, że znów mogą jeździć w Brazylii.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak w skrócie można określić ostatnią debatę nad wprowadzeniem do F1 od sezonu 2017 niezależnego dostawcy silników.
Bernie Ecclestone uważa, że zespoły F1 będą zadowolone ze zmian jakie organizatorzy poczynili na torze w Sao Paulo, gdzie już w przyszłym tygodniu odbędzie się przedostatni wyścig sezonu, Grand Prix Brazylii.
Serwis Autosport.com poinformował, że pierwsi pracownicy Renault rozpoczęli już pracę w zespole Lotusa, przygotowując go na ostateczne przejęcie ze strony francuskiego koncernu.
Firma Pirelli potwierdziła, że planowany na zakończenie sezonu test gładkich opon na przyszły sezon odbędzie się we wtorek, 1 grudnia na torze Yas Marina i będzie trwał 12 godzin.
Susie Wolff, która w ostatnich latach była jedyną kobietą, która realnie miała jakiekolwiek szanse na zaistnienie w Formule 1 zdecydowała się zakończyć swoją karierę po sezonie 2015.
W przyszłym roku Formuła 1 pierwszy raz wystartuje w Azerbejdżanie. Pod nazwą GP Europy zostanie zorganizowany wyścig w Baku. Brytyjski dziennikarz Ted Kravitz pokazał, jak wąski będzie uliczny tor...
Marcus Ericsson namawia Formułę 1 na Grand Prix w którymś z krajów skandynawskich, choć jednocześnie przyznaje, że są małe szanse na realizację tego pomysłu. F1 już ścigała się w Skandynawii,...
Dochody kierowców są jednym z najciekawszych pozawyścigowych tematów dla fanów Formuły 1. Paddock Magazine już teraz podał swoje zestawienie "szacunkowych" zarobków zawodników w sezonie 2016.
Ciekawie rozstrzygnął się pierwszy wyścig finałowej rundy indyjskiej serii jednomiejscowych bolidów MRF Challenge w Formule 2000. Na torze w Madrasie na podium stanęli razem potomkowie trzech...
Zeszłego roku sędziowie w Formule 1 nałożyli przeszło 100 kar na kierowców, policzył blog F1 Fanatic. Próg ów został przekroczony pierwszy raz. Kar jest coraz więcej mimo, że od dłuższego czasu...
Williams wziął za cel na nowy sezon Formuły 1 nie tylko gonienie Mercedesa i Ferrari, ale też obronienie się przed Red Bullem. Zespół z Grove ubiegłego roku powtórzył 3.
Nico Hulkenberg oznajmił, że jest szczęśliwy w Force India i nie próbuje za wszelką cenę przejść do topowego zespołu Formuły 1. Zobacz także: Bottas nie jest sfiksowany na punkcie Ferrari ...
Honda nie zdołała wyeliminować awarii w swoim hybrydowym silniku V6 turbo w Formule 1 zmianami wprowadzonymi do niego na sezon 2016, twierdzi francuski magazyn Auto Hebdo.
Szanse Kevina Magnussena na zastąpienie Pastora Maldonado w składzie Renault na sezon 2016 Formuły 1 radykalnie wzrosły i powrót Duńczyka do wyścigów Grand Prix jest już niemal przesądzony.
Zespół Toro Rosso spodziewa się zdążyć przygotować nowy bolid Formuły 1 na pierwsze testy przed sezonem 2016, mimo opóźnień spowodowanych zamieszaniem z dostawcą silników. Zobacz także: Nowy bolid...