Hyundai i20 to mały miejski samochód, który pojawił się w gamie koreańskiego producenta w 2008 roku. Pierwsza generacja tego modelu została zaakceptowana na rynku, jednak nie jest to najpopularniejszy samochód w tej klasie. Obecna od 2014 roku druga generacja i20 zapowiada się zdecydowanie lepiej. Czym może przekonać do siebie jeden z najmniejszych modeli Hyundai’a? Zapraszamy.
Peugeot odświeżył gamę jednostek napędowych modelu 308 i niemal wyeliminował z niej 4-cylindry. Obecnie najsłabsza czterocylindrówka trafia pod maskę wersji GT i ma 205 KM, a jeszcze kilka miesięcy temu można było kupić Peugeota 308 z silnikiem 1.6 THP o mocy 125 i 150 KM. Nowa oferta to downsizing po francusku, czyli 3-cylindrowe 1.2 z rodziny Pure Tech (110 i 130 KM). Czy taka zmiana gamy silników wyszła kompaktowemu 308 na dobre?
Jazda hybrydą typu plug-in zmienia twoje życie. Gniazdko elektryczne staje się obsesją, sąsiedzi zaczynają na ciebie krzywo patrzeć, poznajesz wszystkich ochroniarzy w miejscach, w których zatrzymujesz się na dłużej i zaczynasz czerpać satysfakcję z jazdy na prądzie. Przekonałem się o tym, testując hybrydowego Volkswagena Golfa GTE. Wrażenia są premium, ale…
W trudnych czasach, gdy byle SUV bywa nazywany „terenówką” aut zdolnych dojechać wszędzie jest już naprawdę niewiele. Tym głębszy więc ukłon dla Mitsubishi, że od 1982 roku (choć, jak twierdzą sam Japończycy, historia Pajero zaczyna się w 1972 roku) produkuje prawdziwą terenówkę. I wszystko wskazuje na to, że wkrótce ten zasłużony dla marki pojazd zostanie zastąpiony kolejną generacją (obecna, czyli czwarta jest w produkcji nieustannie od 2006 roku). I naprawdę warto sprawdzić się za kierownicą auta, którego zawieszenie jest twardsze niż mięśnie Schwarzeneggera…
Poniedziałek, trzeba przewieźć nowe kafelki do kuchni. Wtorek, no nie, jeszcze meble… Środa, duże zakupy, jak co tydzień. Czwartek, dzieciaki do szkoły, foteliki przymocowane. Nareszcie piątek, torby do bagażnika i jedziemy na weekendowy odpoczynek za miasto. Uprzedzając pytania, to nie jest mój poprzedni tydzień. Nazwałbym to raczej fragmentem z życia rodzinnego, przed którym stoi mnóstwo codziennych wyzwań. No właśnie, wyzwania. W ich realizacji niezbędny jest samochód. Jaki? Przykładów jest wiele, ale Peugeot 308 SW należy do tych najciekawszych.
Koncern Volkswagena oferuje napęd na obie osie do wszystkich swoich kompaktowych kombi. Co ciekawe różnice w cenach pomiędzy tańszą Octavią a droższym Golfem to raptem kilka tysięcy złotych. Czy SEAT Leon ST 2.0 TDI 4Drive ma coś ciekawego do zaoferowania, czego nie ma jego rodzeństwo?
Najważniejszą zaletą uterenowionych kombi jest wszechstronność. Z jednej strony otrzymujemy auto, które całkiem nieźle poradzi sobie tam, gdzie nie odważylibyśmy się wjechać, a z drugiej, na zwykłej drodze prowadzi się zupełnie jak klasyczny samochód. Jeśli dodalibyśmy do tego wzgląd ekonomiczny, to z automatu do głowy przychodzi Skoda Octavia Scout, tymczasem Volkswagen Golf Alltrack to prawdziwy as z rękawa.
Jest jedna, zasadnicza różnica pomiędzy tymi dwoma samochodami — Mazda ma napęd na obie osie, a Honda nie. Jednakże nie tylko z tego powodu jedno z aut lepiej sprawdzi się tam, gdzie drugie zacznie rozczarowywać.
Mimo braku zawadiackiego charakteru, na drogach nadal widujemy wielu przedstawicieli segmentu minivanów. Skąd się to bierze? Postanowiliśmy się o tym przekonać zza kierownicy Volkswagena Tourana.
Jak jeździ nowa klasa E? Ciężko mi na ten temat powiedzieć, bo przez większość czasu mojego krótkiego kontaktu z tym ważnym modelem Mercedesa na zamkniętym terenie toru w podpoznańskich Bednarach spędziłem siedząc w fotelu kierowcy z rękami w powietrzu, krzycząc ekstatycznie, gdy samochód robił wszystko za mnie: przyspieszał, hamował, zmieniał biegi i kręcił kierownicą. Jeździłem już wcześniej samochodami z silnie rozwiniętym zmysłem autonomicznego prowadzenia, ale nowa klasa E to coś innego. Wyobraźcie sobie coś takiego: wchodząca do salonów limuzyna sama będzie podążała za innymi użytkownikami ruchu aż do prędkości autostradowych, utrzymując od nich bezpieczną odległość i tor jazdy nawet, gdy nie jest on namalowany na jezdni. Samodzielnie poprowadzi wóz do pół minuty, prosząc później o powrócenie kierowcy do obowiązków nie przez ograniczenia własne, ale prawne. Ponadto wóz ten sam zapobiegnie kolizjom, teraz rozpoznając kolejne zagrożenie: nadjeżdżającego wozu podczas cofania. Samodzielnie zaparkuje, podczas gdy kierowca będzie kontrolował ruchy przez swój smartfon, który może także służyć zamiast tradycyjnego kluczyka. Przy tym wszystkim adaptacyjne przednie światła złożone z 84 diod LED brzmią już na przejaw bardzo zachowawczej fantazji.
Nawet jeśli Infiniti nie zagraża jeszcze niemieckiemu triumwiratowi niepodzielnie rządzącemu w segmencie premium, najnowszy kompakt Q30 stanowi wartościową alternatywę dla oklepanych modeli od Audi, BMW i Mercedesa. A przynajmniej robi takie wrażenie, w rzeczywistości będąc jednym z nich…
Nie bójmy się słów – Subaru stworzyło legendę. Wieloletniego króla rajdowych tras i kultowe auto dla wszystkich tych, którzy kochają szybką, bezkompromisową jazdę. To i wiele innych wzniosłych określeń kryje się za Subaru Imprezą i kluczowymi w tym przypadku literkami WRX STI.
Jego praprzodek w 1994 roku zastąpił model 80. A4 w piątym pokoleniu, wbrew taktyce koncernu Volkswagena, do którego Audi należy, niewiele przypomina „tamtą” generację. Jeśli wtedy auto aspirowało do segmentu premium, to teraz rządzi w nim niepodzielne. Przez 22 lata A4 przeszło drogę od niezłego „wozidła” do obiektu westchnień posiadaczy limuzyn segmentu D. Przewaga dzięki technice? Pewnie też, ale nie tylko…
Subaru wyrobiło sobie pozycję eksperta w dziedzinie napędów 4x4. Jazda Levorgiem po ośnieżonych drogach Norwegii tę opinię potwierdza. Levorg jest w gamie Subaru pozycjonowany na pograniczy klasy kompaktowej i średniej - zajmuje miejsce pomiędzy Imprezą, a Legacy. Jego dynamicznie stylizowane nadwozie skutecznie wyróżnia się na tle innych kombi - z przodu przypomina sportowy model WRX STI.
GT, czyli samochody do wielkiej turystyki, mają kilka charakterystycznych cech; mocny silnik, sportowe, ale nie ekstremalne twarde zawieszenie, dynamiczny wygląd, komfortowe siedzenie kierowcy i pasażera oraz bogate wyposażenie. Po kilkuset kilometrach spędzonych w siodle RMT Steezer 125 jestem skłonny zaryzykować tezę, że RMT Steezer QL125 ma coś z auta typu GT...
Niedawno Lexus pokazał swojego odświeżonego GSa, który wygląda naprawdę nieźle biorąc pod uwagę, że przed-liftowy był nijaki. Dokładnie Lexus GS200t był przedmiotem mojego zainteresowania.
Jeszcze nie ma dla niej stacjonarnej stacji tankowania, ale jest w planie. Jeszcze nie ma na nią u nas klientów, ale z pewnością jest zainteresowanie. Jaka jest Toyota zasilana wodorem i czy ma szansę powodzenia w Polsce?
Spore poruszenie w motoryzacyjnym świecie wywołał debiutujący pod koniec 2014 roku Jeep Renegade. Dziś, po niespełna dwóch latach od premiery tego najtańszego, najmniejszego i najmłodszego z Jeep'ów - można śmiało powiedzieć, że był to strzał w dziesiątkę. Mieliśmy okazję przetestować najbardziej uterenowioną wersję Renegade'a, czyli Trailhawka. Niepozorny siłacz wywarł na nas ogromne wrażenie.
Pierwsza jazda pierwszym crossoverem Jaguara. F-Pace to jedna z ciekawszych premier tego roku. Każdy z nas ma jakieś wyobrażenie o różnych rzeczach. Wiecie, takie własne, wewnętrzne przekonania. Nieważne, czego to dotyczy. Czy mini barku w pięciogwiazdkowym hotelu, który powinien być pełen małych buteleczek różnorakiego alkoholu, czy tego, że jajka od kur z wolnego wybiegu będą miały żółtka tak żółte, że prawie złote, czy też wyobrażenie o tym, że nasza dziewczyna będzie piękna i mądra. Te przeświadczenia dotyczą też marek i samochodów. Ferrari powinno być szybkie i głośne, Aston Martin dystyngowany, Skoda... niech każdy z was sobie sam coś doda.
Mercedesowi A45 AMG daleko jest do zwyczajnej Klasy A. Specjaliści z oddziału AMG Mercedesa własnoręcznie zadbali o zestrojenie jednostki napędowej, która trafiła pod jego maskę. Samochód ma pozwolić klientom zakosztować dawki emocji, jakie mają do dyspozycji na co dzień wyłącznie kierowcy wyścigowi. Nam dostała się jeszcze ciekawsza wersja oznaczona plakietką Championship Edition. Specjalny model pojazdu powstał, aby uczcić zwycięstwa teamu Mercedesa w zeszłorocznym sezonie Formuły 1. W końcu koncerny motoryzacyjne wiedzą doskonale, że najlepszym sposobem na świętowanie jest stworzenie nowego modelu samochodu. Mercedesowi A45 AMG Championship Edition był jedną z ciekawostek AMG Lady Training czyli szkolenia trenerów AMG przeznaczonego wyłącznie dla kobiet.
Każdy z nas wie doskonale, jak męczącą porą roku bywa zima. Kierowcy, którzy musieli walczyć z niskimi temperaturami oraz trudnymi warunkami na drogach, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkim obciążeniem może być mróz dla naszych samochodów. Drobne niewidoczne usterki spowodowane złymi warunkami jazdy można nieraz wykryć tylko w czasie profesjonalnego przeglądu. Jakie elementy [...]
Właściwie dobrana turbosprężarka nie tylko zwiększa pojemność skokową silnika, ale pozwala także polepszyć komfort jazdy i zaoszczędzić paliwo. To inwestycja na długie lata. Bazowa konstrukcja turbosprężarki polega na połączonej pracy koła sprężarki, osi wałka oraz koła turbiny. W ciągu kilkunastu lat producenci wprowadzili jednak wiele zmian w celu zwiększenia jej wydajności, ekonomiki jazdy oraz [...]
Każdy chciałby, aby jego samochód był jak najdłużej sprawny. Niestety intensywna eksploatacja, upływający czas, a często także zaniedbania ze strony właścicieli sprawiają, że dochodzi do kosztownych awarii. Awaria sprzęgła nie zawsze jest łatwa do zauważenia na samym początku. Problemy zaczynają pojawiać się podczas jazdy pod górę (auto ma problem z wjechaniem na wzniesienie) i w [...]
Drodzy Czytelnicy, Wraz z firmą Prodig-tech mamy przyjemność zaprosić Was na Targi Motor Show w Poznaniu. Firma Prodig-Tech powinna być Wam znana z artykułu : LINK . Od 2006 roku zajmuje się ona produkcja urządzeń elektronicznych, jednakże głównym asortymentem są samochodowe mierniki grubości lakieru. Mierniki typu GL-PRO-1 czy GL-8s to jedne z lepszych mierników dostępnych [...]
W tym roku miałem okazję być na europejskiej premierze nowego Avensisa III FL w Genewie. Słowo "nowego" powinienem mimo wszystko zastąpić hasłem "zmodernizowanego", ponieważ producent nie zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, a zastosowanie gruntownego faceliftingu. Swoją drogą bardzo pozytywnie odbieram ten model w gamie Toyoty, począwszy od 1998 roku gdy zadebiutował w swojej [...]
Octavia RS, czyli Rally Style, zagościła już wraz z pierwszą odmianą. Dokładnie 15 lat temu wraz z przeprowadzeniem drobnego liftingu przygotowano usportowioną odmianę RS wyposażoną w silnik 1.8T 180 KM. W drugiej generacji zastosowano ten sam silnik co w Golfie V GTI czyli 2.0 TFSI 200 KM. Najnowsza generacja została wyposażona w silnik 2.0 TSI [...]
Gdzie bym nie spojrzał, wszędzie widzę firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań w imieniu swoich klientów od ubezpieczycieli, ale którym zaufać? Postaram się w tym tekście szerzej o tym odpowiedzieć. Mój przypadek był trudny? Gdy miałem poważny wypadek w 2010 roku, wszystko wywróciło mi się do góry nogami, wiele emocji, przeżyć, podziękowań, że to się [...]
Tak się zastanawiam, kiedy po raz pierwszy jechałem autem wyposażonym w monitoring GPS, prawdopodobnie było to Audi RS5 w wersji za ponad pół miliona złotych i mimo wszystko zastanawiałem się czy jest to konieczne?! No właśnie, nie jestem typem wariata drogowego, dla którego auto firmowe to przepustka do wolności, możliwość pokonywania wysokich krawężników z zamkniętymi [...]
Drugie, współczesne życie Skody pod egidą grupy Volkswagena, to tak na dobrą sprawę pasmo sukcesów - Fabia, Octavia czy Superb. To już 14 lat odkąd na rynku zadebiutował najbardziej prestiżowy w gamie model i zjednał sobie wielu sympatyków, podobnie było z drugą generacją, jak i liftingiem w 2013 roku. Firmy pokochały ten model, ze względu [...]
Cześć i czołem. Przyznam szczerze, że już od dawna chodził mi po głowie tego typu materiał. Wszystko przez to co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, a dzieje się naprawdę źle. To, że należy sprawdzić miernikiem lakieru auto używane uznaję za procedurę standardową i mam nadzieję, że tutaj się ze mną zgodzicie, natomiast od jakiegoś czasu zalecam [...]