Czy istnieje jeden uniwersalny przepis na hot hatcha? Tego typu auta znajdują sobie wielu wielbicieli – są szybkie, dają wielką frajdę z jazdy, a przy okazji nie tracą funkcjonalności miejskiego auta. Taka uniwersalność zawsze będzie w cenie. Mogłoby się wydawać, że nie ma producenta, który znałby się na tym lepiej niż Volkswagen.
Wielozadaniowość - to ich główna zaleta. Mogą pełnić rolę aut rodzinnych, ale to przede wszystkim samochody towarowe. Mowa o dobrze znanych modelach: Peugeot Partnerze i Volkswagenie Caddy. W tym roku obie furgonetki doczekały się kuracji odmładzających. Zatem to odpowiedni moment na przedstawienie obu sylwetek.
Nissan NP300 Navara to trzecia generacja modelu i zarazem 12. odsłona pick-upa japońskiej marki. 80 lat doświadczenia w produkcji samochodów użytkowych sprawia, że nowy model jest pod wieloma względami najlepszy w swojej klasie. Przekonałem się o tym podczas prezentacji na drogach południowej Polski.
Do tej pory miałem okazję jeździć Volvo V40 Cross Country, dwukrotnie w odmianie D3, czyli z silnikiem 2.0 o mocy 152 KM w różnych konfiguracjach. Tym razem przesiadłem się na wersję benzynową bez pakietu „terenowego”, umówmy się szczerze, dodatek Cross Country nie robi z tego samochodu prawdziwej terenówki, a jedynie jest to pakiet „miasto-odporny”.
Mini wprowadziło na rynek nowy model. Nosi nazwę Clubman. Małe właśnie stało się wielkie, ale czy pozostało Mini? Właśnie to sprawdziłem na premierowych jazdach tym modelem.
Posiada pięć miejsc siedzących, pięcioro drzwi oraz przyzwoity silnik oferujący zadowalającą dynamikę. Na pokładzie między innymi znajduje się klimatyzacja, tempomat oraz nawigacja. Mówimy o dobrze wyposażonym kompakcie lub aucie klasy średniej? Nic z tych rzeczy – witajcie na pokładzie Dacii Sandero!
Poszukiwania samochodu mogą zabrać trochę czasu i nerwów. Kiedy jednak wybierzemy już model pasujący do naszych oczekiwań, pojawia się pytanie - która wersja nadwoziowa będzie najlepsza? Wychodząc naprzeciw przyszłym klientom Skody Superb, staramy się odpowiedzieć na pytanie - kombi czy limuzyna? A przy okazji - Diesel czy benzyna?
Historia Ducati Monstera rozpoczęła się jesienią 1992 r. Premiera wersji M 900, nowego reprezentanta klasy bardzo modnych wówczas "golasów", odbiła się szerokim echem w motocyklowym świecie. Tym bardziej że chodziło o niezwykle cenionego producenta, prezentującego rozwiązania daleko odbiegające od typowych dla tego segmentu. Nazwa oraz wygląd nawiązujący do café racerów mogły sugerować, że nowe Ducati ma niezwykle awanturniczy charakter. W rzeczywistości Monster okazał się maszyną przyjazną dla kierowców, wygodną i niezbyt narowistą. Atrakcyjna stylizacja oraz nowoczesna konstrukcja - to były kolejne mocne punkty Monstera. Dziewięćsetka zbierała świetne recenzje, ale cena odstraszała. By poszerzyć krąg odbiorców, przygotowano wersję mniejszą i tańszą, z silnikiem o pojemności 583 ccm.
Do świata opanowanego przez downsizing Mazda z modelem CX-9 po liftingu na przekór wszystkim wjeżdża z mocnym, prawie 4-litrowym silnikiem benzynowym pod maską. Są auta, które sprawiają, że jeździsz inaczej niż zwykle – np. w hybrydach częściej patrzysz na monitor przepływu energii niż na obrotomierz, „zbierasz” energię kinetyczną z hamowania i bijesz rekordy długości jazdy bez zużycia benzyny. CX-9 po face liftingu parkuje co prawda bardzo daleko od aut z takim napędem, ale też sprawia, że styl jazdy zaczynasz dopasowywać do niej. Ponad 20-centymetrowy prześwit plus 20-calowe koła oznaczają, że większością dziur, nawet tych dużych, w zasadzie nie trzeba się przejmować.
Samochody elektryczne to nadal osobliwy widok na ulicach polskich miast. Modele oferowane w salonach sprzedaży można policzyć na palcach jednej ręki. No może dwóch. Jednak podobnie było jeszcze kilka lat temu z autami hybrydowymi, które dziś są powszechnie spotykane i co najważniejsze – coraz bardziej dostępne dla kieszeni statystycznego „Kowalskiego”. Z „elektrykami” jest póki co inaczej. Warto jednak przyjrzeć się bliżej najsłynniejszemu z nich. Przed Wami Nissan Leaf – zwycięzca konkursu Car Of The Year w 2011 r.
Jaguar ma za sobą lepsze i gorsze lata. E-Type, D-Type czy XK 120 to ikony motoryzacji. Ale Anglicy zaliczyli też kilka wpadek. Najgorszy był przełom wieków. Wygląda jednak na to , że wszystko to co złe już za Jaguarem. Od 2007 roku, kiedy do salonów trafił pierwszy XF, kondycja marki wyraźnie się poprawiła. XF to jednak duża limuzyna reprezentująca ten sam segment, co BMW serii 5 czy Audi A6. Po wątpliwym sukcesie X-Type’a, Anglicy wyraźnie się przyczaili, pracując po cichu nad konkurencją dla Audi A4 czy BMW serii 3. I oto jest, Jaguar XE, który zyskał już pieszczotliwą nazwę „Baby Jag”. Z tym małym, ale bardzo eleganckim sedanem marka wiąże jednak bardzo duże nadzieje.
Po 13 latach doczekaliśmy się – czy nowe Volvo XC90 ma szansę namieszać w obleganym segmencie SUV-ów? Pierwsze Volvo XC90 było autem przełomowym z jednego prostego względu. Był to pierwszy SUV szwedzkiego producenta, będący w stanie w jakimś stopniu zagrozić niemieckim rywalom. Samochód wyglądał oryginalnie i nowocześnie, nawet po latach, choć oferowany jeszcze w zeszłym roku trącił już nieco myszką. Warto wspomnieć, że przez te wszystkie lata Szwedzki dokonali tylko dyskretnego liftingu, polegającego w głównej mierze na delikatnym odświeżeniu reflektorów. Auto sprzedano w przeszło 630 000 egzemplarzach, z czego niemal połowa w USA. W Chinach nieustannie auto oferowane jest pod nazwą XC Classic, wyłącznie z 2.5-litrowym silnikiem benzynowym
Moda na samochody typu SUV na dobre zawitała do Polski. Już nie ma firmy, która w swojej ofercie nie miałaby tego typu auta. Dlatego nie ma co się dziwić, że coraz częściej przedstawiciele klasy SUV pojawiają się w różnych publikacjach motoryzacyjnych. Nie inaczej będzie dziś, bo przedstawię Państwu porównanie trzech kandydatów pochodzących z tej samej klasy, ale z zupełnie innych zakątków świata. Oto przed Państwem Honda CR-V, SsangYong Korando oraz Škoda Yeti.
Japończycy mają Nissana Qashqaia, a Koreańczycy Hyundaia ix35. Oba te samochody łączy jedno: ich fenomenu sprzedażowego nie potrafię sobie wytłumaczyć. W teście nietypowa, maksymalnie wyposażona wersja dalekowschodniego mini-SUV’a.
Skoda, podobnie jak np. Volvo, lubuje się w pozycjonowaniu swoich pojazdów na pograniczu rynkowych segmentów. W ten schemat świetnie wpisuje się chociażby model Rapid, który nie jest już "dziecinnym" autkiem miejskim, ale wciąż brakuje mu też "dorosłości" klasycznego kompakta. Jak taki samochód wywiązuje się z roli pojazdu rodzinnego?
Wizualnie spektakularny, trójkołowy Can Am Spyder F3-S to potocznie mówiąc trajka z pazurem. Maszyna wpadła w ręce czterech uroczych testerek, które zabrały ją m.in na tor. Czy taki oryginalny na polskich drogach pojazd - zdaniem pań - daje radę?
Wiele osób chyba się ze mną zgodzi, że o Jaguarze w ostatnich latach nie było za specjalnie głośno. Marka raczej znana z pięknych samochodów, które było trzeba wręcz obdarzyć matczyną miłością i wybaczać niektóre kaprysy. Czas milczenia się skończył. Premiera F-Type’a w 2013 była strzałem w dziesiątkę - uwodzicielski design i prawdziwie sportowy charakter. Niedawno Jaguar powrócił do gry w segmencie aut klasy średniej z modelem XE, a teraz prezentuje II generację XF’a.
Próba zaistnienia na rynku samochodów kompaktowych zawsze wiąże się z ryzykiem. Każda marka kreuje własne podejście do projektowania takich samochodów. Kompakty muszą być jak najbardziej uniwersalne, a jednocześnie przebić się przez gąszcz propozycji konkurencji oferując nowoczesny i cieszący oko wygląd zewnętrzny oraz wewnętrzny. Z własną filozofią wyszła również Mazda inspirując się naturalnym sposobem poruszania się zwierząt i tworząc unikalny sposób kreowania pojazdów KODO.
Każdy z nas wie doskonale, jak męczącą porą roku bywa zima. Kierowcy, którzy musieli walczyć z niskimi temperaturami oraz trudnymi warunkami na drogach, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkim obciążeniem może być mróz dla naszych samochodów. Drobne niewidoczne usterki spowodowane złymi warunkami jazdy można nieraz wykryć tylko w czasie profesjonalnego przeglądu. Jakie elementy [...]
Właściwie dobrana turbosprężarka nie tylko zwiększa pojemność skokową silnika, ale pozwala także polepszyć komfort jazdy i zaoszczędzić paliwo. To inwestycja na długie lata. Bazowa konstrukcja turbosprężarki polega na połączonej pracy koła sprężarki, osi wałka oraz koła turbiny. W ciągu kilkunastu lat producenci wprowadzili jednak wiele zmian w celu zwiększenia jej wydajności, ekonomiki jazdy oraz [...]
Każdy chciałby, aby jego samochód był jak najdłużej sprawny. Niestety intensywna eksploatacja, upływający czas, a często także zaniedbania ze strony właścicieli sprawiają, że dochodzi do kosztownych awarii. Awaria sprzęgła nie zawsze jest łatwa do zauważenia na samym początku. Problemy zaczynają pojawiać się podczas jazdy pod górę (auto ma problem z wjechaniem na wzniesienie) i w [...]
Drodzy Czytelnicy, Wraz z firmą Prodig-tech mamy przyjemność zaprosić Was na Targi Motor Show w Poznaniu. Firma Prodig-Tech powinna być Wam znana z artykułu : LINK . Od 2006 roku zajmuje się ona produkcja urządzeń elektronicznych, jednakże głównym asortymentem są samochodowe mierniki grubości lakieru. Mierniki typu GL-PRO-1 czy GL-8s to jedne z lepszych mierników dostępnych [...]
W tym roku miałem okazję być na europejskiej premierze nowego Avensisa III FL w Genewie. Słowo "nowego" powinienem mimo wszystko zastąpić hasłem "zmodernizowanego", ponieważ producent nie zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, a zastosowanie gruntownego faceliftingu. Swoją drogą bardzo pozytywnie odbieram ten model w gamie Toyoty, począwszy od 1998 roku gdy zadebiutował w swojej [...]
Octavia RS, czyli Rally Style, zagościła już wraz z pierwszą odmianą. Dokładnie 15 lat temu wraz z przeprowadzeniem drobnego liftingu przygotowano usportowioną odmianę RS wyposażoną w silnik 1.8T 180 KM. W drugiej generacji zastosowano ten sam silnik co w Golfie V GTI czyli 2.0 TFSI 200 KM. Najnowsza generacja została wyposażona w silnik 2.0 TSI [...]
Gdzie bym nie spojrzał, wszędzie widzę firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań w imieniu swoich klientów od ubezpieczycieli, ale którym zaufać? Postaram się w tym tekście szerzej o tym odpowiedzieć. Mój przypadek był trudny? Gdy miałem poważny wypadek w 2010 roku, wszystko wywróciło mi się do góry nogami, wiele emocji, przeżyć, podziękowań, że to się [...]
Tak się zastanawiam, kiedy po raz pierwszy jechałem autem wyposażonym w monitoring GPS, prawdopodobnie było to Audi RS5 w wersji za ponad pół miliona złotych i mimo wszystko zastanawiałem się czy jest to konieczne?! No właśnie, nie jestem typem wariata drogowego, dla którego auto firmowe to przepustka do wolności, możliwość pokonywania wysokich krawężników z zamkniętymi [...]
Drugie, współczesne życie Skody pod egidą grupy Volkswagena, to tak na dobrą sprawę pasmo sukcesów - Fabia, Octavia czy Superb. To już 14 lat odkąd na rynku zadebiutował najbardziej prestiżowy w gamie model i zjednał sobie wielu sympatyków, podobnie było z drugą generacją, jak i liftingiem w 2013 roku. Firmy pokochały ten model, ze względu [...]
Cześć i czołem. Przyznam szczerze, że już od dawna chodził mi po głowie tego typu materiał. Wszystko przez to co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, a dzieje się naprawdę źle. To, że należy sprawdzić miernikiem lakieru auto używane uznaję za procedurę standardową i mam nadzieję, że tutaj się ze mną zgodzicie, natomiast od jakiegoś czasu zalecam [...]